woensdag 2 juli 2014

Beeldschermgebruik

Leerzaam hoor, zo'n iPad. Jongste heeft er in ieder geval flink wat van opgestoken met al die educatieve apps die ik er op heb gezet en al die Engelstalige you-tube filmpjes die hij zelf heeft opgezocht: (The colors en shapes en Three Littel Monkeys Jumping On The Bed werden bekeken en bekeken en bekeken tot de rest van ons er helemaal gek van werd...)

Prima hoor, vind ik. Het ontspant hem zo lekker. Als hij uit school komt, even i-Padden. Maar, als een goede moeder -die ook wel eens wat online magazines en andere ouders op internet raadpleegt- bekruipt me ook wel eens het gevoel dat het misschien wat aan banden moet worden gelegd, dat schermgebruik.

Gelukkig zit hij ook op school, en dat is ook leerzaam! Zo heeft oudste van zijn vriendje gehoord dat het not done is om naar je moeder te zwaaien als je in groep 7 zit. En jongste heeft sinds kort geleerd dat roze voor - vies gezicht - méisjes is. Nou wil oudste deze regel in zijn enthousiasme nog wel eens vergeten buiten school, maar jongste is zeer stellig. Roze is géén mooie kleur, daar houdt hij niet van. Zeker weten niet.

iPad 2/3/4 Smart Case RozeLaat ik nu - in al mijn onschuld - een nieuwe hoes voor mijn iPad hebben besteld in een prachtige kleur zuurstokroze. Kleuter is sinds ik de hoes maandag met de post heb gekregen cold-turkey aan het afkicken. Geen iPad meer in zijn vingertjes gehad. En dat is soms best lastig, als ik even iets zonder hem wil doen.

Ik ben nu op zoek naar een hoes die ik met een soort afstandsbediening digitaal van kleur kan laten veranderen. Met name zaterdagochtend om zeven uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?