zondag 15 juni 2014

Waarom zou je een groep overslaan

Kleuter zit in groep 1 nu, maar ligt - zoals al vaker verteld hier - op bepaalde gebieden nogal ver voor. En op andere gebieden is hij ook weer helemaal niet (hoewel hij die zogenaamde motorische achterstand flink aan het inhalen is en ons ouders wel verbaasde in de speeltuin laatst door bovenóp het huisje te klimmen in plaats van er in..)..  Een tijdje geleden is besloten om hem, met name vanwege het beruchte "sociaal emotionele" argument, toch geen klas over te laten slaan. Hij gaat volgend jaar dus gewoon met de rest van zijn leeftijdsgenootjes mee naar groep 2. (Wat in de praktijk betekent dat hij samen met de jongste helft van de combigroep 1/2 blijft en die groep aangevuld wordt met verse kleintjes).

"Ik ga straks naar groep 2!", vertelt hij nu dus tegen Jan en Alleman, "Maar daarna ga ik naar groep 4. Dan sla ik groep 3 over." Daar is inderdaad wel eens over gepraat. En ik maar denken dat hij dat eens had opgevangen en dat dat hem ook wel een goed idee leek omdat hij het lezen en het rekenen van die groep nu al helemaal beheerst. Vandaag betrapte ik hem echter op een andere motivatie "Want in groep 3 moet je heel netjes leren schrijven. En dát kan ik niet!"

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?