woensdag 18 juni 2014

Expressief

Jammer voor jullie dat dit een tekstblog is en geen youtube filmpje. Konden jullie ook eens lachen.

Van die mensen die hun tong uitsteken als ze een draad door de naald moeten krijgen of iets anders moeilijks doen? Ik heb daar dus ook nogal last van. En niet alleen bij motorische lastigheden. Vroeger op het werk, als ik een moeilijk probleem achter de computer aan het uitpuzzelen was mompelde ik tegen mijn scherm en trok suffe koppen. Zeiden de collega's. Als ze durfden. En als ik me vreselijk aan het concentreren was tijdens een tennispartij vroeg iedereen zich af waarom ik toch zo bóós keek.

Laatst keek ik weer een tenniswedstrijd op tv. Sharapova sloeg een simpele bal helemaal mis. Waarop mijn oudste ineens vroeg: "Mam, wat is er, waarom kijk je opeens zo boos?". Oh. Uh. Tja. Inlevingsvermogen, denk ik. En zoveel maakte het me eigenlijk niet eens uit of ze wel of niet zou winnen. Maar die kop van mij, die heb ik blijkbaar nog steeds niet onder controle...

Veel kan ik dan ook niet verborgen houden voor de medemens. Al kunnen ze mijn gezichtsuitdrukkingen ook wel vaak verkeerd uitleggen kennelijk. Misschien moet ik toch maar aan de botox.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...