woensdag 4 juni 2014

Eén oudergezin voor even

Twee weken terug alweer was ik vier dagen alleenstaand ouder. Dat is bijzonder. Hard werken, helemaal honderd procent klaarstaan, de hele vier keer vierentwintig uur. Aan de andere kant is het ook wel speciaal. Omdat het toch een aparte situatie is, we hebben er ook een beetje een feestje van gemaakt. Iets later slapen, feestelijk lui vakantie-eten, iets langer voorlezen. Zelfs m'n grote elfjarige wilde weer een keer voorgelezen worden uit een vrolijk prentenboek, terwijl ik hem lekker mocht instoppen.

En omdat ik ze nog niet te lang alleen thuis wil laten moesten ze dus allemaal mee naar alle activiteiten. Boodschappen doen, als moeder eend met drie kleintjes erachter in de supermarkt. Zwemles van dochter, beide zonen (inclusief gedigitaliseerd vermaak) op de tribune. Zwemles van jongste, beide grote kinderen mee.

Al ben ik blij dat ik niet altijd met drie kinderen in mijn kielzog hoef te lopen - het is niet echt efficiënt en ze worden er niet altijd blij van als ze moeten wachten bij de diverse clubjes van de brusjes. Maar het was voor even best wel heel knus en gezellig en bijzonder, zo met zijn allen. Ook en vooral het ritje naar Schiphol om Papa weer op te halen. En toen waren we weer compleet.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...