dinsdag 6 mei 2014

Trots?!

Waar ben je trots op? Zo'n vraag, als ik 'm in een vragenlijstje, of erger, tijdens een sollicitatiegesprek voor m'n kiezen krijg weet ik nooit wat te antwoorden. Trots, trots, stom begrip. Werk is ook maar werk, dat iedereen zo goed mogelijk doet. Trots op mijn kinderen? Leuke kinderen hoor, maar om daar nu alle credit voor naar mezelf toe te trekken...  Ik associeer trots waar je trots op mag zijn meer met verzetsstrijders die vele onschuldige doden hebben voorkomen met gevaar voor eigen leven. En zo iemand zal misschien ook achteraf zeggen dat hij het normaal vond, niet dat hij er trots op is. Dus nee. Kweenie.

Desalwelteplus had ik deze week zomaar twee kleine onbetekenende voorvalletjes waar ik zowaar bijna over zou bloggen als zijnde "trots". Ten eerste werd ik als één van de winnaars uitgeroepen in een wedstrijd van een grote dierentuin. Er mochten namen worden gegeven, en mijn suggestie was gekozen. Zo leuk! (Dat ik niet de enige ben die die naam heeft bedacht zie ik waarschijnlijk op de achter-de-schermen-prijs-dag voor alle winnaars...)

En ten tweede, in het potje laserschieten op gemene piraten in de Ju.lianatoren heb ik gewonnen. Van drie andere, waaronder mijn oudste zoon, super getrainde computerheld ende schietexpert. Na vijf minuten mijn kop levensgroot als top-scorer in beeld voor alle deelnemers in de zaal. Zoon, gedoodverfde winnaar, keek wat zuur dat uitgerekend ik hem moest verslaan. Maar mensen wat had ik een lol, mijn dag kon niet meer kapot. Yo-ho!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?