donderdag 1 mei 2014

Retro en nostalgie

Ik was als klein meisje een echt meisjemeisje. Dol op bling, op mezelf "mooi" maken met jurken en tasjes, hoge hakken, make-up en veel sieraden natuurlijk. Helaas waren noch mijn beide oudere zusters noch mijn moeder in het bezit van naaldhakken of flinke make-up dozen, dus moest ik het qua grote-mensenspul doen met de kralenkettingen van oma en de oude lippenstift van de buurvrouw.

Toen ik negen was mocht ik -"wel zelf de oorbellen in en uit doen!"- gaatjes in mijn oren, en kreeg ik af en toe een oorbellen setje - vooral tante A. wist nu elk jaar een goed cadeau voor mijn verjaardag! Een paar jaar later zette ik zelf een groot deel van mijn zakgeld om in oorbellen. Van schattige kleine knopjes in de vorm van hartjes tot enorme ringen, lange zware dingen met veel kralen, kleurige houten papegaaien, de onvermijdelijke jaren negentig beren (op je sokken, je tas, op je vriendjes stropdas en in je oren), veel strass voor de kerst...   Ik had zelfs enorme plastic druiventrossen waarvan mijn oorlellen aan het einde van de dag masai-achtige afmetingen kregen.

Inmiddels heb ik - voor een groot deel gefinancierd door Pappalien die zowel van mij als van mooie dingen houdt - een potje met wat luxer en wat klassieker spul staan. De rest staat ergens in een donker hoekje op zolder.

Tot gisteren mijn achtjarige dochter en ik min of meer bij toeval op deze doos vol spannends zijn gestuit. Zij, meisjemeisje, vergaapte zich natuurlijk aan al dat prachtigs. Vond alles mooi en wilde ze allemaal wel even in haar eigen oren doen. Ik zelf heb vooral genoten van al die mooie herinneringen en de prachtige jaren 80/90 stijl... Grappig om te zien. Maar hé, daar kun je nu toch met goed fatsoen niet meer mee lopen? Hoewel....

Deze zijn eigenlijk best wel weer even leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...