zaterdag 10 mei 2014

Moederdag 2014

Moederdag. Het is hier nooit de gewoonte dat er cadeaus worden gegeven of iets bijzonders wordt gedaan. Er ligt wel al twee weken een door de juf van groep 1 netjes verpakt papiertje in de kast te wachten, maar dan moet ik er wel zelf aan denken om het open te maken. Pappalien en oudste weten nooit iets van moederdag, en trouwens, ze zijn dit weekend niet eens thuis.

Het kwam toevallig zo uit, het is het familieweekend van de familie van de moeder van Pappalien. Man en oudste twee kinderen bivakkeren daar 's nachts in een klein tentje, jongste en ik kwamen alleen voor een paar uurtjes in de middag even kijken. Na een warme hereniging met man en oudste kinders, veel familie opnieuw en ook veel voor het eerst gezien te hebben, na veel stroopwafels en ijs voor jongste en een hoop complimentjes over onze drie kinderen ("het zijn écht hele leuke, lieve kinderen!") stortte jongste in en gingen wij weer naar huis.

Terwijl het buiten flink hagelde en stormde, zaten wij even later lekker in pyjama thuis op de bank. Bord poffertjes op schoot, samen voor de tv. Boekje erbij, ipadje, lekker samen kletsen en spelletjes doen. En als hoogtepunt van het weekend, jongste mocht bij mij logeren, in het grote bed!

Vanmorgen om zes uur werd ik wakker en zag ik hem liggen. Draaiend, gapend, wachtend tot hij "wakker" mocht worden. Opeens zag hij me naar hem kijken en zijn gezichtje lichtte op. "Jij bent lief!!", verzuchtte hij, en gaf me een tedere welgemeende zoen op mijn neus.

Een betere moederdag kan ik me niet wensen, daar kunnen geen ontbijtjes, rode rozen of grote luxe cadeaus tegenop.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...