vrijdag 4 april 2014

Taxi-en

De kinderen worden groter, en aan de ene kant maakt dat het leven van een moeder wel makkelijker. Ze kunnen steeds meer zelf, maar willen ook meer. Clubjes hier, speelafspraakjes daar. En hoewel de ouders er niet altijd bij meer hoeven/mogen zijn, mogen we wel rijden. En kleuterbroer die nog niet alleen thuis mag blijven voor langer dan een minuut gaat dan verplicht mee, zin of geen zin, moe of niet moe. En moet dan meestal ook nog wel enigszins vermaakt (omgekocht met wat ijs) worden.

Behalve heen en weer naar school brengen mag ik dus op maandag naar tennisles voor oudste zoon, op dinsdag naar musicalles met dochter. Op woensdag heeft kleuter muziekles, dochter tennisles en oudste floorbaltraining. Op zaterdag zwemt dochter, op zondagochtend om negen uur zwemt kleuter, en heeft oudste zoon maar liefst twee sporten waarvoor competitie gespeeld moet worden. Op donderdag en vrijdag staat er niets gepland maar moet er altijd wel een kind ergens spelen en meestal is het dan ook de bedoeling dat ik haal en breng. 

En dan heb ik er nog maar drie... 

Aan de andere kant vind ik het vaak ook wel gezellig hoor, om een beetje in het zonnetje naast de tennisbaan of op de stomende tribune van het zwembad te kijken hoe mijn kindjes zich uitsloven, en ondertussen gezellig met wat andere ouders te kletsen. Hier en daar heb ik ook wel afspraken met andere ouders om af en toe elkaars kinderen mee te nemen van of naar clubjes. En wie weet kom er nog eens een dag dat ik ze met een gerust hart alleen op de fiets durf te sturen...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...