vrijdag 21 maart 2014

Wie het weet mag het zeggen

Of het aan de eerste paar tips lag of aan het feit dat ik erover geblogd heb, maar opeens stond ik gisteren allemaal dingen te doen die op het stapeltje "geen-zin-maar-moet-een-keer" lagen. Tuin aangeveegd terwijl de kindjes lief buiten speelden (met dat zomerse weer kan je niet anders toch?!) en vanmorgen zowaar een stukje website gebakken en (een paar) keukenkastjes gesopt (de tip van verdeel-en-heers was ook een goeie!).

Fijn dus, zo'n blog. Tijd om mijn nieuwe probleem aan jullie voor te leggen. Twee probleempjes eigenlijk, hoewel ik de ene een stuk meer verdenk dan de ander.

U weet nog, van onze nieuwe eetkamerstoelen, een week of twee terug? Van dat fijne zachte maar stevige kunststof, waar poezen niet zomaar grote halen in trekken? Een van die stoelen is inmiddels toch wel onzacht in aanraking gekomen met een gefrustreerde poes of kater. Er zitten al een paar zeer grappige-maar-niet-heus haaltjes in van nagels. (Heel grappig-maar-niet-heus was ook hoe kleuter nog steeds een levendige imitatie kan geven van eerst mijn en toen zijn vaders vloekpartij toen we dat ontdekten... als kleuter binnenkort van school gestuurd wordt weet ik waar het aan ligt, hm.)

Kater is ook geen heilige, maar hij loopt wat vaker buiten en krabt denk ik daar zijn nagels wel - desnoods aan zijn zus, hij is tenslotte de baas in huis. Poes scherpt haar nagels, sinds we geen vloerbedekking meer hebben, graag aan de traplopers, aan de bank of wat er maar voorhanden is. Desnoods aan ons: ze wil nog wel eens een haal of een bijt geven als we haar op haar verzoek lekker aaien en ze heeft daar opeens geen zin meer....

Ik heb vandaag twee nieuw soort krabpalen gekocht, wie weet. Maar alle andere tips zijn welkom. (Doet me denken aan die ex-collega die tandjes en nageltjes en stembandjes verwijderd had bij zijn kat. Hmh. Dat gaat iets te ver.) Valium? Heropvoedingsgesticht?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?