donderdag 20 maart 2014

Van die dagen

De stapel met dingen die ik van mezelf moet gaan doen groeit. Belasting, website, de bladeren in de tuin, de badkamer schoonmaken, sporten... ik noem er maar een paar. Maar ik kom er niet toe, al weken niet. Dan is zoon weer ziek, dan is mijn moeder weer jarig of moet ik hoognodig nieuwe zomerkleding voor de kids kopen. 's Nachts lig ik wakker en maak woeste plannen wat ik allemaal ga doen - inclusief lijnen- , de dag er op, als ik verder niets bijzonders te doen heb onder schooltijd. Om dan 's ochtends met kleine oogjes te concluderen dat mijn hoofd nu even niet zo helder is en ik toch beter eerst even naar de supermarkt moet om een frisse neus te halen (en schrokola).

Maar ook als ik wel fit opsta lukt het niet. Dan ga ik voortvarend aan de slag, boodschapje hier, dingetje daar, even sociaal doen, kindjes wegbrengen en ophalen, keuken poetsen (om maar niet aan die badkamer te hoeven beginnen), blog schrijven in plaats van de website tekst, auto wassen, op internet surfen op zoek naar nog meer cursussen voor de kids zodat ik nog meer tijd "kwijt" ben aan halenbrengen en ter plekke wachten... Ik doe van alles, maar zin maken om dat te gaan doen wat ik van mezelf moet doen lukt niet.

's Avonds val ik uitgeteld op de bank, doodmoe van het rennen en draven. Wat ik precies gedaan heb, ik heb geen idee. En die to-do lijst, die is alleen maar langer geworden.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?