donderdag 27 februari 2014

Omschakelen

De voorjaarsvakantie was leuk. Vol met leuke uitstapjes, lekker makkelijk maar veelal ongezond eten, fijn luieren, bankhangen en schermstaren. Toen kwam de verjaardag - kinderverjaardagen duren minstens een week - en dat was ook leuk. Maar nu is alles weer klaar en gaan we weer over tot de orde van de dag. Al is dat niet altijd even eenvoudig.

Zo kreeg ik vanmorgen vanuit vier bedden te horen dat er niet zoveel zin was in werk en school en werd er voorzichtig eens geprobeerd of er niet wat kwaaltjes waren die tot een dagje ziek konden lijden. Uiteindelijk heb ik ze alle vier toch in min of meer gevoerderde, aangeklede, hier en daar zelfs wat gereinigde staat uit huis en op de plek van bestemming weten te krijgen.

Na een rondje (tevergeefs) luizen zoeken op school kwam ik dus weer in een huis waar niemand mij meer in de weg liep en kon ik de rommel en viezigheid van afgelopen feestweek weer opruimen. Slingers weg, ballonnen doorgeprikt, banken opzij en alles gestofzuigd en gesopt. (En weer bedacht dat we binnenkort echt dat parket een schuur- en lakbeurtje moeten geven en de muren moeten verven.)

Ahh... Adem uit. Heerlijk, als de vakantie weer voorbij is. Nu nog even aan het werk en me dan mentaal voorbereiden op de reacties als ik ze vanavond groente voorzet.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?