vrijdag 7 februari 2014

Niet leuk meer

De openingsceremonie van de Olympische spelen. Pappalien zat, eerder thuisgekomen uit het werk, scherp om vijf uur klaar. Ik rende wat heen en weer tussen de pan met spekjes en de tv, want vond het op zich ook wel leuk om even te zien. Het heeft toch wel wat: dat vuurtje dat al zo'n tijd brandt, al die enthousiaste sporters nog vol spanning voor wat komen gaat,  Willem en Maxima met oranje accessoires in het supportervak. Maar na een half uurtje had ik het wel weer gehad. Wat een nationalistische zelfverheerlijking, wat een hoop verspilling van geld (en hoor dan ook nog eens wie daar dan voornamelijk aan verdienen, Poe.tins miljardair vriendjes...) Ik kon het niet meer aanzien.

Pappalien heeft het hele circus uitgekeken en had er na twee en een half uur ook wel genoeg van, maar vond dat er "toch wel hele mooie dingen tussen zaten". Ik zelf raak niet zo opgewonden meer van veel lampjes bij elkaar en andere speciale effecten. En na de zoveelste wisseling van decor, dansers en zangers was ik het spuugzat.

Ik ga vast nog wel naar wat wedstrijden kijken en de commentaren bij studio sport luisteren. Maar wat mij betreft mag het de volgende keer wel wat minder allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?