dinsdag 11 februari 2014

Meisjes anno 2014

Ik taxi met een achterbank vol zevenjarige meiden door de stad. Wat een heel andere beleving is dan met een achterbank vol tienjarige jongens rijden trouwens, maar dat terzijde.

"Ik heb een clubje. Daar mag ik tekenen. Over mijn Gevoelens en zo."
"O, dat heb ik ook, want ik ben heel verlegen en ik word wel eens gepest."
"Ik word niet gepest, maar ik ben heeeeel erg gevoelig. Daarom. Om mijn Emoties te uiten. Daarom ga ik naar die mevrouw."

Ik klapper nog maar eens met mijn oren. Ik had geen idee op mijn zevende, wat emoties waren. Laat staan dat ik daar ook last van kon hebben of ze durfde te uiten. De jeugd van tegenwoordig weet het toch maar weer mooi te vertellen.

En voor ik nog eens goed kan navragen hoe het precies zit is het volgende onderwerp al weer aangesneden. Het konijn van de vriendin van het broertje van het jongetje waar ze verliefd op is. Die is zoooo schattig!

Ik denk eigenlijk dat het konijn het nog wel won qua schattigheid van de jongen in kwestie. Ze zijn tenslotte pas zeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?