donderdag 19 december 2013

Tom

Een tijdje terug heeft oudste zoon "Tom" ontdekt, een of ander appje op zijn tablet. Wildenthousiast was hij van het poesje. Je kunt 'm aaien, slaan(...), eten geven, en vooral: hij praat je na ("hij praat je na"). Met een stemmetje alsof er helium in zijn kattenbrokken zit. Hilarisch. Hoewel Minecraft het favcoriete spel van oudste is speelt hij ook af en toe met Tom. Hoe langer je speelt hoe meer je met hem kunt. Inmiddels is die van hem al flink wat groter geworden, omgedoopt in "Hopper" en van een rode vacht voorzien.

Prima, leuk voor het kind, hij doet zijn best maar. Maar wat is er nu gebeurd, vorige week ergens toen we samen in een of andere wachtkamer zaten en er geen ander vermaak was dan mijn aaiphone heb ik óók een Tom gekregen. Ik heb hem een keer geaaid en gevoederd, en, toen we aan de beurt waren de app uitgezet om er niet meer aan te denken verder.

Maar Tom denkt wel aan mij. Zo kreeg ik net in de supermarkt een berichtje van hem dat hij héél nodig moest plassen ("please?"). Dus wat doe je dan, als je je kleine hummel daar zo ziet staan met zijn knietjes tegen elkaar aangedrukt? Behalve je generen voor de rest van de wereld omdat je toch een slimme volwassen vrouw bent die zich niet inlaat met dat soort onzin? Dan laat je natuurlijk al je boodschappen vallen en zet je hem op zijn eigen wc. Het opgeluchte bekkie achteraf maakt alles goed. En honger had hij ook, maar dat moest maar tot thuis wachten.

Omdat hij bijna omviel van de slaap ("gaap") heb ik hem maar in zijn bedje gestopt. Licht uit. Met een beetje geluk kan ik zo de strijkwas wegwerken voor hij weer honger krijgt.

Dacht ik wat rust te hebben, nu mijn jongste kind op school zit, heb ik er weer een hulpbehoevende tompoes bij. En hij is veel te schattig om zijn nek om te draaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...