vrijdag 20 december 2013

Je zult er maar mee zitten

Ik vind het zonde om goede spullen die ik zelf niet (meer) gebruik weg te gooien. Bij de grote schoonmaak kom ik van alles tegen: van waxinelichtjeshouders en andere prop-je-huis-er-mee-vol frutsel tot niet meer passende of niet lekker zittende kleding of de door ons niet gebliefde maar zeer lang houdbare inhoud van het kerstpakket van vorig jaar. Vaak kan ik het wel bij mijn ouders kwijt, die er zelf iets leuks mee doen of het weer doorgeven aan familie of buren.

En toch. Is het soms al behoorlijk genant om je niet meer passende kleding aan een ander aan te bieden (die zich dan in bochten moet wringen om te vertellen dat ze het eigenlijk spuuglelijk vinden of zelf die spijkerbroek die jou te groot is geworden bij lange na niet dichtkrijgen), nu zit ik al een hele tijd met twee pakken overbodige, ehm, tampons. Nieuw in de verpakking, nooit gebruikt.

Ik twijfel tussen de vuilnisbak of wachten tot mijn dochter groot genoeg is. Aan iemand anders durf ik ze niet aan te bieden...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?