zondag 8 december 2013

Het project

Als ik beneden kom is oudste druk bezig met het schrijven aan het geschiedenisproject voor school waarbij hij weer eens flink op de planning achterloopt. Oudste doet alles zelf, weet het allemaal zelf het beste en wil helemaal geen hulp. Toch zit Pappalien zit naast hem, en roept nog snel iets voor hij naar boven vertrekt om dochter welterusten te wensen.

Even later kijkt mijn zoon op. "Mam, pap heeft me goed geholpen bij het project!"  Ik ben zeer verheugd dat hij hulp heeft gevraagd en gekregen. Hij kan het mij ook altijd vragen, verzeker ik hem nog maar weer eens een keer. Ik help graag en weet ook wel het een en ander van informatie zoeken en verwerken. Maar, zo dacht hij, "liever jij niet, mam, jij bemoeit je er veel te veel mee".

O. Daar zit je dan, met al je goede bedoelingen en tomeloze inzet. Ik ben maar met een nieuw haakwerkje begonnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?