maandag 2 december 2013

Het gaat er dan toch nog van komen

Vraag niet hoe het kan, geniet ervan. Opeens had de belastingdienst besloten na mijn gegevens uit 1823 nog eens doorgenomen te hebben dat ik nog recht heb op een leuke eindejaarsbonus die ze per direct op mijn rekening hebben gestort. Met nog wat andere meevallertjes zagen de zaken er op financieel gebied in ieder geval een stuk minder deprimerend uit, en besloot ik mijn plan om heel december geen geld meer uit te geven om te zetten in project Nieuwe-Eetkamerstoel.

Ik heb ergens eind vorige eeuw een grote kersenhouten eettafel gekocht met daarbij zes fluweelzachte stoelen in een mooie bordeauxrode kleur. Vijftien jaar, drie kinderen en vier poezen later zien ze er niet meer zo heel, euh, fris uit en eentje rammelt behoorlijk in zijn voegen.

Elke keer als ik het onderwerp ter sprake bracht vond Pappalien dat we maar even moesten wachten. Tot de kinderen groter zijn. Tot de katten niet meer aan het meubilair zullen krabben. Tot in de pruimentijd, waarschijnlijk dus. Of tot pasen en pinksteren op een dag vallen.

Maar nu gaat het dus toch gebeuren. Ik heb al op internet gekeken, maar meubels koop je toch het beste in een echte winkel, waarbij je ook nog wat kan proef-zitten en voelen. Ik ben niet heel snel in het maken van keuzes, en we moeten het ook nog samen eens worden, dus er zullen wel wat bezoekjes aan de diverse woonmalls gemaakt worden voor er hier daadwerkelijk iets staat, maar ik heb er zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...