dinsdag 12 november 2013

Schone schijn

Dat je altijd een schone onderbroek aan moet doen, omdat je nooit weet wat er gebeuren kan... drukten ze je vroeger op het hart. Voor hetzelfde geld loop je onder de bus en lig je even later in het ziekenhuis en kijken de artsen tegen jouw vieze onderbroeken aan. De schande....

Ja, duh. Dacht ik altijd. Ten eerste is die kans niet erg groot. Ten tweede, nou én. Ik ben Hyacint Bouquet niet, ze denken ze maar wat ze willen. Ten derde, schóón zijn ze wel elke dag. Alleen zitten die katoentjes van de Hema nou eenmaal het lekkerst en ja, wassen doe ik vaak en lang en heet. Daar worden ze wel eens wat minder mooi van...

Dus lag ik een paar jaar terug op de operatietafel toch wat gegeneerd naar een oude uitgelubberde en verwassen onderbroek te kijken. De operatie was welliswaar gepland, ik had mijn teennagels leuk gelakt voor de gelegenheid, maar ik was me niet bewust van het feit dat niet álles uitging onder dat operatieshirt: die onderbroek werd pas op de operatietafel zelf uitgetrokken. Ik nam me toen voor mijn leven te beteren op keurig ondergoed gebied. Wat precies een dag is blijven hangen waarschijnlijk.

Gisteren had ik een afspraakje bij de fysiotherapeut. Pas op het moment dat ze me vroeg alle bovenkleding uit te trekken behalve mijn beha, realiseerde ik me dat ik A. vrij naïef ben dat ik niet gerekend had op een uitkleedpartijtje, B. dat ik vergeten was mijn okselhaar te scheren en C. dat mijn beha's in tegenstelling tot mijn onderbroeken gelukkig van wat betere en luxere kwaliteit zijn en er op het oog best mee door kunnen.

Wat ik even vergeten was is dat ik toch wel flink ben afgevallen. Ook die beha zit een stuk losser inmiddels. Als ik rechtop sta gaat dat met behulp van de zwaartekracht prima. Maar op mijn zij op de bank wil de inhoud van de beha er dus wel eens uitfloepen. Toen de fysiotherapeute een tijdje later klaar was mijn schouder te mobiliseren door er met haar hele lijf tegenaan te duwen en ik weer overeind mocht, zag ik dus opeens iets bungelen dat er eigenlijk ín hoorde in plaats van er naast. En dat vond ik best genant.

Volgende week doe ik maar mijn stevigste strakste sportbeha aan denk ik. En een extra laagje deodorant.

1 opmerking:

  1. Pas ook bij een fysiotherapeut geweest. Een vrouw van voor in de twintig. Pas begonnen.ik ben een man van 58 jaar. Ik kwam er voor pijn in de hiel van een van mijn voeten. Had biet verwacht dat ik mijn broek uit moest doen. Ik vond het uiterst genant en ongemakkelijk om me zo aan haar te vertonen.Weliswaar in een keurige onderbroek, een slip. Maar toch... In zo'n slip ben je toch zowat naakt. De vromen van wat door de slip aan het zicht wordt onttrokken zijn heel goed zichtbaar.

    Heel ongemakkelijk en genant.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...