zondag 6 oktober 2013

Sociaal doen nieuwe stijl

Sociaal doen dus, zie ook vorige blog. Mijn ouders zijn al veel meer gewend dan mijn kleuter. Samen hebben ze al meer dan 160 jaar ervaring met de gewone ouderwetse manier, face to face, en in de speeltuin hebben ze zelden nog ruzie of moeite om vriendjes te maken. Aan de andere kant, ze zijn ook wat minder mobiel aan het worden, en hun vriendjes en familieleden ook al. Dus dat vraagt bijna om gezellig doen via internet.

Mijn vader wilde graag een computer die hij vanuit zijn luie stoel kan bedienen i.p.v. zo'n gevaarte op een bureau. Hij speelt soms wat spelletjes en stuurt zo nu en dan een mail. Mijn moeder vindt het zeer irritant dat zij niet meer alle nieuwtjes als eerste hoort en doorvertelt, want dat is tegenwoordig de taak van "dát feesboek". Dus dat is stom. Maar - if you can't beat them, join them - ze wil het ook wel eens proberen, dat feesboek, of dat wat voor haar is. En skypen wil ze trouwens ook wel leren, want er zit ook nog familie in Duitsland, en die ziet natuurlijk ook niet vaak meer.

Dus gaven ze ons opdracht een aaipat (met camera) te kopen, en een snelle wifi. Wij hebben het ding net ingericht en afgeleverd, en dan is het nu voor opa en oma vooral een kwestie van heel veel oefenen met al die nieuwe technische snufjes.

En dáár is kleuter dan weer een kei in. Ik weet niet hoe het met zijn didactische vaardigheden zit, maar ik heb ineens een geweldige manier voor ons bedacht om de herfstvakantie door te komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?