woensdag 2 oktober 2013

Schoolreisje

Een schoolreisje. De groep van dochter, groep 5, nog een groep 5 en twee groepen 6. De reis ging naar het Ar.cheon, dat ik zo leuk vond in de zomervakantie, dus ik bood mij spontaan aan als vrijwilliger. Ik ben niet zo goed in ehbo en boefjes aan hun oren trekken, maar foto's maken, veters strikken en hier en daar een schouderklopje kan ik prima. Bovendien mochten de kinderen zelfstandig het park door.

Was het 's ochtends nog wat fris, al gauw zaten wij met twee moeders en twee juffen in het zonnetje op een bankje te wachten bij de tassen tot er kinderen zouden opdagen met bloederige wonden of uit de hand gelopen ruzies. Met de nadruk op in het zonnetje. Jasjes uit, kopje thee er bij. Het ontbrak er nog aan dat er iemand een fles rode wijn kwam uitschenken.

Daarnaast liepen we af en toe een rondje, toonden wat interesse, maakten veel foto's en hebben vooral vaak geteld of iedereen er nog was. Ik heb aan het einde van de dag nog een verloren schaap uit een prehistorische hut weten te bevrijden - het wichtje had geen horloge en ook de weg terug naar de verzamelplek wist ze niet meer. Hulde voor Mammalien. Maar dat was wel zo'n beetje het spannendste. De kinderen hadden het allemaal prima naar hun zin en er gebeurde vrijwel niets wat niet hoorde. 

De juffen verzuchtten in de bus op weg naar huis dat ze nog nooit zo'n relaxed schoolreisje hadden gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...