zaterdag 6 juli 2013

Rapporten

Drie rapporten kregen we thuis, vrijdag. Vol met teksten en zonder cijfers, hier en daar een kolom waar de juf goed/ruim voldoende/voldoende of onvoldoende in mag vullen. En veel ruimte voor tekeningen en foto's.

Er tekent zich wel een patroon af inmiddels: een Mammalien-Pappalien-kind is blijkbaar bescheiden, scoort erg goed op lezen en rekenen, iets minder op sociale vaardigheden, handschrift en gym en vooral de jongens "doen vooral graag hun eigen ding"...  al zijn ze dan ook weer niet de beroerdste om toch netjes mee te doen als de juf dat vriendelijk vraagt.

Toch zijn er ook wel wat verschillen. Zo zou oudste echt wel wat harder mogen praten als hij iets vertelt in de kring en is jongste altijd enthousiast. Oudste scoort nog steeds niet zo best op "verzorging van de materialen". En de mooiste: dochter heeft de "de jongens in haar groepje goed onder de duim". Hilarisch, soms, die beschrijvingen. Ik zie haar echt voor me, hoe ze de drie slimste (en best lieve) jongetjes uit haar klas ophitst en aan het werk zet zodat ze allemaal hun werkjes keurig netjes afmaken en inleveren.

Ik ben trots op ze, alledrie.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...