vrijdag 21 juni 2013

De zoektocht is weer begonnen

Over een tijdje is het weer zover, en de familie, onder aanvoering van dochter, zit me achter de broek. Ze willen op vakantie! Waar gaan we heen, hebben we al geboekt?

Nou blijf ik net zo lief (alleen) thuis als het om mijn persoonlijke rust gaat, maar ach, de schatjes moeten ook wat dus gaan we er maar weer op uit voor het vakantievermaak. Ik start m'n pc op en speur wat op de bekende vakantiesites. In Nederland, want oudste trekt het niet langer dan twee uur in de auto.

Ik vind een bungalowpark van een bekend merk, voorzien van "indoor speelparadijs" en "aquamundo" en de onvermijdelijke animatie met allerlei sport of spelactiviteiten, gelegen naast een groot pretpark. Voor een week middenin de zomervakantie nog wel net te doen, dachten wij, zonder failliet of overspannen te raken. Ik wilde net gaan boeken, toen dochter, toch thuis met fikse buikgriep, even mee kwam kijken. Ze wist het nog niet zo net, misschien dat dat pretpark nog wel aardig was, maar er was maar één lange glijbaan in het zwembad en eh, was dat bungalowpark niet een beetje, eh, tja, saai?

We zoeken dus nog even door. Ondertussen vraag ik me steeds af hoe andere ouders zich weten te redden in een doodgewone tent op het landje van de boer - zonder digitaal vermaak en met alleen wat natuur en ruimte er om heen en hooguit één verrotte wipkip op een dor stukje gras verderop. Het schijnt zelfs zo te zijn dat er kinderen zijn die er dan zelf maar op uit gaan zodat de ouders een boek kunnen gaan lezen? Wonderbaarlijk. Misschien moeten we dat eens proberen.

Wat gaan jullie doen op vakantie?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...