dinsdag 14 mei 2013

Memory Lane

Laatst waren we bij een concert. Nou is dat op zich al iets uit een vorig leven, concertbezoek, maar om het helemaal een avond vol jeugdsentiment te maken was ook nog eens op een plek waar ik een groot deel van mijn jeugd heb doorgebracht. Ik heb er gewoond, gesport, op school gezeten, ben er gezoend en dronken geworden. Maar nog nooit een concert bijgewoond - dat kon daar toen nog niet

Alleen de reis er heen gaf me al het gevoel óud te zijn. Je begraaft je even een paar jaar in een buitenwijk tussen de kleine kinderen, en als je weer eens "buiten" komt is alles opeens anders. De bedrijven op het industrieterreintje, de sporthal zelf (waar blijkbaar nu concerten gegeven worden) en - krijg nou wat- mijn oude middelbare school bleek gewoon helemaal wég, vervangen door een paar rijen nieuwbouwhuis....

Om het allemaal nog wat erger te maken was het een concert van de Golden Earring. Een goeie band, maar wel eentje die al optrad voor ik geboren was. Ruim 25 jaar geleden zag ik deze band voor het eerst live, samen met mijn zus. Daarna nog vele keren samen met Pappalien, die ook flink geindoctrineerd is door oudere broers en zussen waar het dit soort muziek betreft. Gezellig. (Had ik al gezegd dat een een avond vol jeugdsentiment was?) Maar ik moet zeggen, de heren mogen dan op leeftijd zijn, ze zijn nog steeds vitaal. Wat je niet kon zeggen van iedereen in de zaal. Mensen, ik heb mijn ogen uitgekeken op het (zeer gevarieerde) publiek. En dat was eigenlijk ook wel leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat maar horen!

Heeft iemand de UIT knop al gevonden?

Ken je dat? Je schrikt wakker, 's nachts om een uur of vier meestal. En dan kun je niet slapen. Je hebt een goed stel hersens, dat overd...