donderdag 16 mei 2013

Help

Ik zit in de kapperstoel en kijk in de spiegel. Boven die zwarte kapmantel zie ik mijn eigen gezicht. Het haar is nat en met klemmen opzij getrokken, onbarmhartig tl-licht schijnt van boven.

Mijn God.....

Ik probeer snel te bedenken of ik thuis nog ergens een pot vochtinbrengende dagcreme heb of dat ik zo beter direct naar de drogist kan gaan om wat anti-aging rimpelwerende wondercreme te gaan kopen. Een creme met een tintje zou trouwens ook wel helpen. Dat witte gezicht met die grijsgroene vlekken flatteert ook niet zo. Een flinke dot kleur rond de ogen is helemaal een must.

Ik besluit voor nu de spiegel even te negeren en pak het tijdschrift dat voor me klaar is gelegd. Een roddelblad. Ik blader erdoor heen en zie voetbalvrouwen, Nederlandse "sterren" op leeftijd, een Amerikaanse actrice... en dan weet ik weer waarom ik me straks toch beter wat kan inhouden als ik straks langs de make-up afdeling van de drogist loop. Misschien toch maar eerst maar eens een cursusje natuurlijke visagie voor beginners.

Maar mijn haar zit wél weer goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?