donderdag 23 mei 2013

Blender

Jarenlang heb ik me afgevraagd wat men met een blender moest doen. Eigenlijk wist ik niet eens dat het ding zo heette, dat heb ik even opgezocht. Ooit heeft man er eentje gewonnen. Het kreng heeft een tijdje in de kast in de weg gestaan, tot ik het zat werd en hem bij het oude vuil heb gezet. (Wat ook niet voor hem pleitte was dat hij vóór wij hem wonnen tien jaar in een vochtige opslag had gestaan en een bijbehorende lucht verspreidde.)

Op de een of andere manier heeft man op slinkse wijze een tweede blender in huis weten te krijgen. Die ook een tijd werkeloos heeft gestaan. Tót de kinderen leerden dat milkshakes en smoothies lekker zijn. Liever natuurlijk die van de grote gele M, maar die huisgemaakte dingen waren toch ook wel oke.

En nu opeens, zo kinderloos thuis, vol goede voornemens is er één voornemen in ieder geval omgezet in concrete actie. Elke dag mik ik wat overrijpe bananen en slappe kiwi's in het ding. Beetje yoghurt of melk erbij, wat diepgevroren ananas en gisteren zomaar verse aardbeien en -het moet niet gekker worden- frambozen. En dat is me lekker! Wow. Hoera voor mijn blender.

Na dit onverwachte fruitsucces ga ik ook maar eens op zoek naar recepten om groente naar binnen te krijgen, wat ook dat schijnt mijn blendervriendje aan te kunnen (hopelijk ik ook). Iemand?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?