zaterdag 13 april 2013

Sprongetjesdag

Het was echt sprongetjesdag gisteren. Niet alleen was hij opeens zo lekker sociaal bezig, hij klom beter dan dat ik van hem gewend was en was minder bang. En 's middags liet hij wederom mijn mond openvallen door gewoon te gaan lezen?!

Mooi he, hoe dat met die ontwikkeling gaat. Leefde hij de dag ervoor nog in een zee van losse letters, gisteren viel het kwartje en voegde hij de letters samen tot woorden. Hij koos zelf een loco boekje en ging gewoon woordjes bij plaatjes leggen. En een kwartiertje later wist hij ook losse woordjes zomaar te lezen die ik opschreef. Ik schreef v - i -s en hij maakte er vis van! Ik schreef het woord oma, de namen van broer en zus, het woordje rok en sok, bil en (hetmoetleukblijven) poep... het kwartje is nu echt gevallen, hij leest!

Mooi net op tijd voor hij dinsdag voor het eerst op school mag gaan wennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!