vrijdag 8 februari 2013

Tenenkrommend

Sommige mensen doen er alles aan om reclame te maken voor hun producten en schamen zich niet om bloggende huismoedertjes aan te schrijven. Ik krijg vaker verzoeken om links of teksten te plaatsen, reclame te maken voor kleding of producten, maar doe daar nooit aan mee. Natuurlijk niet, dit is een privé blog en het moet leuk blijven. Geld verdienen - voor zover ze al iets aanbieden als tegenprestatie- doe ik graag ergens anders.

Maar het levert wel wat interessante kennis op, zo nu en dan. Zo kreeg ik laatst een verzoekje van iemand met een site en een boek dat nodig gepromoot moest worden over het lezen van tenen. En dat wilde ik jullie toch niet onthouden. Ik geloof eigenlijk nergens in maar zeker niet in astrologie, koffiedik kijken en handlezerij. Bijgeloof en flauwekul. Maar dat je iemands karakter aan zijn of haar tenen kunt aflezen dat geef ik dan wel weer een klein beetje het voordeel van de twijfel. Al toen ik een heel klein meisje was bestudeerde ik de tenen van de medemens, voor zover ik de kans kreeg. Die van mijn oma door haar vleeschkleurige panties heen, mijn vader als het boven de 30 graden was en hij eindelijk zijn sokken uittrok, vriendinnen van mijn broer die op slippertjes binnenkwamen...

Ik heb wel iet met tenen, hoewel dat iets niet altijd positief is. Kan ze bewonderen of vreselijk van gruwelen, neutraal is het zelden. De eerste keer dat ik mijn huidige man zag liep hij met een voet in het verband, zijn tenen staken er uit. Voor de eerste test was hij geslaagd.

Die van mezelf vond ik altijd lelijk, toen ik een puber was. Inmiddels heb ik vrede met ze gesloten en vind ik ze soms zelfs mooi. Het zijn misschien objectief gezien niet de mooiste, maar ze zijn van mij en ze mogen er zijn (ik zou zo een zelfhulpboek kunnen gaan schrijven).

Maar goed. Die link dus, dat boek. Ik kijk even op de site (nee geen link, haha) en bekijk mijn tenen en na slechts drie vragen daarover beantwoord te hebben weet ik opeens alles over mijn karakter. Tja, dat trage, die stilte tussen de vraag en het antwoord waar ik eerst heel goed over na moet denken, dat is wel waar. Maar ben ik wel zo ambitieus? En zijn echt alle mensen met een tweede teen die langer is dan de eerste gevoelsmensen? Ik ben bang dat deze meneer niet verder heeft gekeken dan zijn tenen, eh, zijn neus lang is toen hij dit onderzoek wereldkundig maakte.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!