vrijdag 12 maart 2010

Woonwensen

Als de lente eraan komt, krijg ik vaak schoonmaakkoorts. En als ik dan zo leuk in mijn huis bezig ben en ook nog het zonnetje lekker naar binnen schijnt, dan krijg ik zin in een nog grotere opknapbeurt. Nieuwe bloemen in de vaas. Een paar nieuwe plantjes erbij. Wat decoratieve frutsels in de vensterbank.

En als ik dan toch bezig ben *materialistische, geldverslindende, manlief gekmakende modus aan* dan wil ik ook de muren wel weer eens fris geverfd. Liefst in een ander kleurtje. Wil ik een paar nieuwe stoelen bij de eetkamertafel de poezen kunnen ze vanuit de poezenhemel toch niet meer openkrabben en de kinderen geven we voortaan alleen nog maar harde broodkorsten zonder beleg te eten. Ik wil ook een nieuwe luie stoel bij het raam achter waar nu nog heel even de box staat. En de parketvloer mag flink worden opgeschuurd en opnieuw in de lak/olie/weetikveel. Het glas in het halletje mag anders, ik wil een nieuwe mat en vooral ook nieuwe binnendeuren. We hebben namelijk nog steeds de originele bouwdeuren i.p.v. van die luxe van dik hout met geslepen glas, nou vráág ik je! Oja, en verder wil ik overal van die schuifdeuren die in de muur wegschuiven (ik kijk teveel naar die woonprogramma's waar architecten hun eigen droomhuis laten zien. Prachtige villa's met veel glas en beton. Ontdaan van elk bewijs dat er op zijn tijd levende wezens rondwandelen, je ziet er geen fruitschaal, geen speelgoed, geen tijdschrift laat staan een deco-dingetje in de vensterbank, maar het is wel mooi!) Van die deuren dus. In plaats van die ordinaire, doodgewone deuren die over de gang openslingeren. Van die deuren waarmee je, als je ze iets te snel opendoet, spontaan je achter de deur wachtende baby van de trap afslingert. Die wil ik dus inruilen dan als het even kan. En ik wil een leuke serre-achtige uitbouw aan de achterkant, met glazen dak een rustig zitje en veel planten. En een tuinhuisje, euh, atelier in de tuin. Een vijver hoef ik niet, teveel zooi. Maar een ruisend beekje waar nu de achterbuurman woont zou leuk zijn.
*materialistische, geldverslindende, manlief gekmakende modus uit*

Jullie nog woonwensen?

24 opmerkingen:

  1. Jaaaahaaaa, en dit jaar gaan er een aantal uitkomen...
    Kunststof kozijnen rondom, een nieuwe keuken en een etage er bovenop. Dat realiseren we dit jaar. We beginnen met de kozijnen, daarna nog voor de zomer de keuken en uiteindelijk de etage erop in de tweede helft van dit jaar.
    Details volgen wanneer het zover is. Misschien wel met leuke voor en na foto's ofzo. Het ligt eraan hoeveel rotzooi eea geeft en of ik het allemaal nog zie gloren als m'n hele hutje op z'n kop staat...
    En jij??? Ook al concrete plannen???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. eigenlijk ben ik heel tevreden, maar ja ik zit ook op een mooi nieuw bankstel, tegen een fris geverfde muur aan te kijken. in de wetenschap dat ik boven een mooie nieuwe slaapkamer heb. alleen heb ik mijn optrek-gordijnen gewassen en die hangen nu een beetje vreemd voor het raam (gekrompen natuurlijk) dus eigenlijk zou ik nieuwe moeten maken, beter nog: laten maken, maar dan wel gratis en voor niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaha! Ja zo wil ik ook graag aan de lente beginnen! En dan graag een kudde kabouters die hier de toko komen schoonmaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigenlijk wil ik wel een heel nieuw huis, maar dat duurt nog een paar jaar. En dan wil ik natuurlijk dat idilische vrijstaande boerderijtje dichtbij de stad, aan het water en in het bos. Zie het het voor je?
    Gelukkig maar dat er altijd wat te wensen overblijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh wat een heerlijke modus zet jij af en toe aan. En ja, ik heb zat woonwensen, maar denk er maar niet teveel aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt leuk. Maar wel dat het dan met een toverstokje te realiseren is. Ipv verbouwingen en rotzooi enzo.
    De paar iemiemienie wensen die ik nog heb na onze huge-komt-vast-nooit-af verbouwing verdwijnen meteen weer als sneeuw voor de zon bij de gedachte dat de verbouwing dan dus nog langer gaat duren.
    Alhoewel .. Oneindigheid + een paar dagen extra is nog steeds oneindig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee, we hebben de afgelopen jaren zoveel verbouwd, bijna hele huis onder handen genomen dat we nu alleen maar hoeven te genieten en dat is heerlijk!
    Begin gewoon! Veel klussen zijn leuker en gemakkelijker dan je denkt. Echt. En anders bel je Jan d.B.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb je mijn microbe overgenomen?
    Ik heb het ook zwaar te pakken, maar 'k zal al blij zijn als onze badkamer af is tegen de zomer.
    Verder moet hier alles wit, zelfs onze trap en alle binnendeuren. Volgens mijn man gaat het vervangen van alle binnendeuren een fortuin kosten dus ziet hij meer in schilderen. We willen ook een paar glazen deuren. Tenslotte doet mijn man zelf in glazen deuren dus dan moet je zoiets toch ook zelf in je huis hebben hé.

    Jaja. Veel plannen, maar de uitvoering beetje bij beetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo af en toe pakken we de schilderkwast en verven we wat meubels. Misschien nog een nieuw behangetje in de huiskamer maar liever ga ik nu in de tuin aan de slag.
    PS die babyslingerdeuren staan toch hopelijk wel op de eerste plaats?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jaaah! Wensen genoeg.
    2 jaar geleden zo in dit huis getrokken (alleen een likje verf hier en daar) en langzamerhand pakken we alle kamers aan.
    Maar dat geklus hè, bleh!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik heb een hele grote wens. Een heel huis wil ik liefst nieuw hebben met een tuin en een opbergschuur. Weg uit ons kleine flatje. Helaas zal ik nog een tijdje moeten wachten. Dus nu wil ik alleen een mooie babykamer :) (klein wensje en liefst z.s.m. te vervullen)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. @iedereen: wensen genoeg, en de een is makkelijker (goedkoper, sneller) te verwezelijken dan de ander. Die plantjes en die mat, dat kan ik zelf. Verder manlief in de klusmodus weten te krijgen (als hij erin zit vindt hij het leuk en kan hij wel wat, maar voor ik hem erin gepraat heb he, dat duurt even). Oja, en geld.

    @Madelief: mag ik jouw kabouters dan lenen als ze bij jou klaar zijn?

    @Sabia: een eigen plekje voor je kleinkindje wensen, dat tekent een goede oma!! (en dan ben je net zo uod als ik ongeveer.... terwijl ik zelf nog een baby heb, gek he)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. In de woonkamer een nieuwe vloer en de schouw vervangen door een spekstenen pelletkachel.
    Dan kunnen de buizen van de centrale verwarming weg en kan ik opnieuw pleisteren en behangen of verven.
    In de gang opnieuw plakken, de electriciteitskabels wegwerken achter een plint, een nieuwe vloer, nieuwe deuren en een modernere trap. Boven graag een badkamer en leuker ingerichte kinderkamers. Planten op het balkon. In de keuken toch maar een vaatwasser en weg met de mozaïektegels (heel mooi, maar de voegen blijven niet wit uiteraard) en de badkamer totaal weg en een nieuwe.

    Ik begin maar met die plant op het balkon en daarna ga ik even mijn lottobulletin invullen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahaha, een boel wensen dus.
    Ik heb mezelf vandaag overtroffen vind ik zelf: ik waste de ramen van de hele benedenverdieping. Van binnen en van buiten! Spring is in the air!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haha, ontzettend veel! Maar met de verbouwing krijg ik er een paar. Eerst de zolder verbouwen, en die inrichten natuurlijk. En daarna is eigenlijk mijn plan, om dan kamer voor kamer te verhuizen en op te knappen. Dus wij naar een zolder in zweedse stijl, dan een helemaal nieuw ingerichte kamer voor Mads in wat nu onze kamer is, dan baby naar de kamer die nu van Mads is. En dan, maar dat weet man nog niet, wil ik graag de muren en plafond woonkamer ook even opnieuw schilderen. 4 maanden verlof moet voldoende zijn toch ;)?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Nienuh: oja, plafond witten!!! Dat moet zeker. Mijn man heeft ook nog wel wat ouderschapsverlof staan gelukkig (-;

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja! Wij zijn nu aan het bieden op het huis waar we al in wonen. Het lijkt erop dat de huisbaas genoeg van de prijs af gaat doen dat het doorgaat!

    Het is echt ons droomhuis, de hele achterkant is glas, je woont feitelijk in een serre, met een hele grote woon/ leef/ kook/ eet ruimte.

    Ik dacht dus, er hoeft niets te gebeuren, maar opeens ga ik toch dromen. Kleurtje hier, nieuwe gordijnen daar... En de tuin, daar hadden we niets aan gedaan (2 jaar huurcontract, dus ach) maar nu. Waar moet ik beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wij hebben eigenlijk een beetje per ongeluk ons droomhuis hier in Zweden gevonden. Ik ben alleen nog maar aan het kijken wanneer ik een keer buiten de ramen kan gaan zemen. Dat is nu eerste prioriteit, maar ik kan er nog niet bij, te veel sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik word "oma" twee maanden nadat ik zelf een baby krijg ;) Ik ben ook zwanger he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die huizen daar ligt ook rommel hoor alleen word dat allemaal weggehaald voor het shot. Schijn is het , schijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @Sabia: wist ik!!!!! maar het was me tocheven ontschoten )-; dom van mij. Wel heel bijzonder toch, zo tegelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Als ik jouw man was zou ik me een tijdje goed verstoppen, tot de bui was overgewaaid.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind het ook heel bijzonder en ben met allebei erg blij :)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Heeft iemand de UIT knop al gevonden?

Ken je dat? Je schrikt wakker, 's nachts om een uur of vier meestal. En dan kun je niet slapen. Je hebt een goed stel hersens, dat overd...