zondag 14 maart 2010

Tennis en meer

Vanmorgen was de laatste tenniswedstrijd van onze competitie winterseizoen 2009-2010. Het was gezellig, en bij vlagen werd er prima gespeeld, maar helaas hadden vriendin K. en ik weer te weinig geduld en winnersmentaliteit om genoeg punten te scoren. Er was echter nog één team slechter aardiger voor de tegenstanders dan wij, dus geen degradatie dit jaar, maar ook geen poedelprijs. En ach, wat kan het ons allemaal schelen, die punten. Terwijl de rest van de dames flink getraind had het hele jaar waren wij vooral zwanger of herstellende daarvan, en dat we uberhaupt al weer op de baan staan mag worden gezien als een toppunt van sportiviteit bovendien is het ook prettig even een paar uutjes te ontsnappen aan de hectiek van het moedertje spelen. Dus.

Weer thuisgekomen bleken de zoons van K. bij ons achter de spelcomputer te zitten gezellig met oudste te spelen. Baby zat in de box blij naar me te gebaren met zijn armpjes, en dochter kreeg een vreselijke gilbui omdat zij óók met iemand wilde spelen. Zucht. We krijgen zo bezoek en dus even geen zin om nu een vriendinnetje uit te nodigen en om nou ouders van een vriendinnetje te bellen met de vraag of ik haar even brengen mag, dat durf ik niet. Dus dochter maar even naar oma gebracht waar ze de broodnodige persoonlijke aandacht wel krijgt en oma durf ik wel te bellen met die vraag!

7 opmerkingen:

  1. Waar zouden we toch zijn zonder oma's?! Ik heb het vandaag vaak verzucht tegen man: als ik jouw moeder niet had, werd ik helemaal gek... die heb ik vanmiddag gebeld, jankend omdat ik grijs zag van misselijkheid en vermoeidheid. En oma die kwam, zag en overwon: ze vermaakte mijn kind terwijl ik uitgeput van zwangerzijn en 'n ziek kind in bed even bijsliep, streek ondertussen ook de was weg en zei: als je nog wat nodig hebt, dan bel maar. GOUD dat is ze waard! (terwijl ik vaak wat anders verzucht hoor..maar nu dus niet)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ze iets ouder is kan ze zelf bellen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, tennis, wat is dat lang geleden zeg, dat ik dat nog es deed... en ja, oma's zijn goud waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik voel me schuldig! Ik ben een oma die er niet is als mijn kinderen me nodig hebben. Ik ben een oma die met haar man is meegegaan, dat dan weer wel.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. en het is toch goed dat je oma er wel om durft te bellen! ik durf de laatste tijd ook heel af en toe hulp in te schakelen om even onze jongste ergens anders te kunnen parkeren, kan ik eveneveneven bijtanken.... pffff, soms heel hard nodig! maar ik vind hem veel vaker gewoon heel lief hoor ;) helaas woont oma daarvoor veel te ver weg maar heb ik een schat van een vriendin die er zelf om ging vragen en ik ben haar daar heel dankbaar voor, durfde het zelf ook niet zo goed te vragen. en thanks.... ik hoop dat er mensen komen deze eerste keer.... vind het zo spannend! en weet dat er mensen komen, hebben ze zelf gezegd.... maar vind het zoooo spannend! haha, als ze komen wordt er ook verkocht ;) onweerstaanbaar die blije spulletjes! hahahahaha! oh, en zo aardig voor de tegenstander ben ik ook altijd *kuch... als ik maar lol heb. dan vind ik verliezen helemaal niet erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is wat hè, die meidenbuien af en toe...pfff! Goede oplossing om oma te bellen.
    En hardlopen, tennissen (nog meer..?), wat ben jij sportief! Goed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk tennissen, hebben jullie op de club ook gezelligheidstoernooien? Wij wel, zomer en winter buiten, super!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!