maandag 8 maart 2010

Hartenbrekertjes


Ik schreef al eerder over oudste zoon en de meisjes. Deze overactieve blonde held heeft al heel wat meisjesharten sneller doen kloppen, maar wederzijds is de liefde nooit. Hij is namelijk wel dol op bewonderend publiek en slooft zich graag uit, maar écht leuk spelen doe je toch gewoon met mannen, euh, jongentjes onder elkaar.

En dan dochter. Ook die is hard op weg hartenbreekster te worden. Zij is al iets meer dan broer overtuigd dat spelen met de andere sexe ook leuk kan zijn. Tenminste als het gaat om de wat grotere, charmant aangelegde vrienden van haar twee-en-een-half jaar oudere broer dan. De rest negeert ze keihard.

Zo is daar uhm, ik noem hem even Luuk. Luuk heeft een blauwe maandag bij dochter op de creche gezeten. Blauwe maandag of niet, het heeft op hém in ieder geval grote indruk gemaakt. Meestal beperkt hij zich tot een “ooh…. daar is Roos!” tegen zijn ouders als we hem ergens tegenkomen. Maar gisteren smolt het vrolijke lentezonnetje blijkbaar al zijn reserves weg en stormde hij Roosje tegemoet toen ik, Roos en een vriendinnetje ons in de speeltuin vertoonden. In een innige (eenzijdige) omhelzing bekende hij haar “jij bent mijn vriendin!” Roosje keek even gek, maar een genante afwijzing werd haar bespaard doordat haar vriendinnetje opeens fel tekeer ging tegen Luuk. Zo fel als alleen boze meisjes dat kunnen. En of ze nu boos was omdat zijzelf stiekum knappe krullenbol Luuk in gedachten al tot de hare gerekend had, of omdat ze vond dat Roos háár vriendin was me even niet duidelijk, maar ik stond er stiekum toch wel wat trots bij te stralen.

En mijn mooie, slimme, lieve dochter? Ze wrong zich los uit Luuks omhelzing en ging snel steun zoeken bij haar twee broertjes, een stukje verderop.

18 opmerkingen:

  1. Ojee. Dat beloofd voor binnen een paar jaar. Voortdurend de beldeur!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha! Het is alleen leukk als je ze zelf uit kunt zoeken. dat heeft ze al vroeg in de gaten :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, wat kan je zeggen? hunne -factor liegt er niet om :-) (dat hebben ze vast van de mama)

    Die van mij zijn dan weer net uitsloverige slijmjurken haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat wordt spannend.

    Hier geen verliefderigheden. Nou ja, klein beetje af en toe.

    Gelukkig trouwt mijn zoontje gewoon met mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh wat leuk! ik herinner me nog heel goed dat mijn 8 jaar jongere broertje smoorverliefd was op een meisje van zijn kleuterklasje, maar steevast werd afgewezen... zo sneu!
    van mijn eigen kleuterverliefdheden herinner ik me helaas niet zo veel meer, behalve uit de (hilarische) verhalen die er over verteld werden achteraf... hm, mss wel een blogje waard,!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat wordt straks druk bij jullie aan de keukentafel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heeft manlief al een shotgun en een porch? Want ik geloof dat hij daar dan nu wel kan gaan zitten... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je de foto's ziet, dan geef ik de 'andere geslachten' groot gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat lief! Ze poseert ook echt schitterend moet ik zeggen hoor. Arme, arme Luuk. Kreeg hij het dubbel op zijn brood, haha. Ik moest ook lachen om Cisca: dat wordt in de toekomst nog wat idd! Mijn Oudste is ook een hartenbreker, terwijl hij niks om meisjes geeft....alleen maar om voetbal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat gaat nog wat worden :D

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij maken ons ook al zorgen om hoe dat straks gaat met al die gasten...
    En ze is er nog geeneens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, maar welke jongen kan er nog weerstand bieden tegen zo'n blik...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Op deze foto staat ze ook wel allerschattigst. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi he? Hier een echte puberliefde. Ook heel leuk. De hormonen vliegen over tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Staat er ook een lantaarnpaal vlak bij jullie voordeur?

    groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oepsie ... die gaat inderdaad nog heel wat harten breken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hmm t is wel een suikertje je dochter hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?