dinsdag 2 maart 2010

Gewichtig nieuws

Wat zal ik eens bloggen vandaag. Eerste schooldag na de vakantie? Reorganisatieperikelen op het werk? dat de niet-werkvolgers niet meer in dezelfde gang mogen zitten als de mensen die nog wel een toekomst hebben en de nieuwe manager dat ook heel tactisch zo verwoordde in zijn mail? Iets over een baby van een maand of 10 die opeens weigert naar bed te gaan? Over die lichte zonnige dag met fijn temperatuurtje? Of gewoon over een belangrijke mijlpaal in het moederschap:

ik ben weer op het gewicht terug wat ik had vóór de laatste zwangerschap!!

Hoera hoezee.

Nu nog die 4 á 5 kilo eraf die me toen ook al in de weg zaten. Maar het is een begin. Net als die fijne lente-achtige dag vandaag.

21 opmerkingen:

  1. Joehoeoeeee!!! Lekker zeg.Nu ik nog :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een goed begin van de lente met je gewicht! Ziezo, dat heb je mooi geflikt! Nog even en je past weer in je tanga bikini!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai. Dat wordt mijn nieuwe woord. Vind ik echt een leuk woord.
    Plus: knap van jou! Wat ben je toch een bikkel en hard voor jezelf en hoera, trots!!! Hoop ik, denk ik.

    Maar wat is er nou met je werk?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed zeg. Hoop dat dat mij ooit nog gaat lukken. Op hetzelfde gewicht minus een paar kg extra.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat het bij dus nooit meer zal gebeuren. Bij Mister T. paste ik na 8 weken weer in een skinny jeans. Nu ben ik dik 10 weken zwanger en ja.. dik. Wat zeg ik: ik ben ONTPLOFT.
    Maar toch ben ik blij voor jou hoor. Hoera. Hoera.
    Hoor je? Ik ben heel enthousiast ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend! Ik vind dit super fijn voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank voor alle enthousiaste reacties. Het is toch een beetje eigenlijk min ofmeer vanzelf... in principe zou je na een maand of wat toch gewoon weer op het gewicht van voor conceptie moeten uitkomen? Ontzwangeren enzo?
    En verder ben ik sinds januari aan het bezuinigen op snoep en taart, probeer ik "gezond" te eten. En dat werkt ook. Gelukkig. Nu die 5 kilo die er teveel aanzat voor de zwangerschap!! En dat is vast moeilijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He wat fijn dat je gewicht weer "van voor conceptie" is. Ik ben al blij dat ik alweer in mijn broeken pas. Maar er mogen nog wel een paar kilootjes af hoor. Mijn streven is om weer in mijn trouwjurk te passen. Dat was bij Carmen na 10 maanden het geval. Ik heb er dus nog 6, haha.
    Succes op je werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd! Die vijf kilo gaan je ook wel lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ahum, bij ons vliegen de kilo's er momenteel ook af, dat nadat ons jongste kind 22 geworden is. Hoezo ontzwangeren? Ja, het mocht ook wel een keer. Maar hoe lang we het (dit keer) volhouden? Ik heb schijt-aan-Sonja gehad, dus is het nu wachten op schijt-aan-dokter-Frank. Ook al kijkt hij nog zo gewichtig met zijn sthetoscoop om zijn nek op de cover van zijn hype-boek. Ooit komt er weer een dag dat ik uiroep: Wát niet mogen? Ik mag àlles. Ach, zelfkennis is ook iets waard. Maar ik vertrouw er op dat jij het wel volhoudt. En mijn echtgenoot ook. Discipline is de wereld nog niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kijk, dat is nog eens geweldig nieuws, goed zeg!!!! Die 4 of 5 kilo's lukken je ook hoor, let maar op :-)

    En bij jou dus ook gedoe op werk...hmmmm. Bij ons ook, alleen mogen ze het geen reorganisatie noemen. Afdelingshoofd zei echter vlak erna dat niemand zeker is van zijn baan..tsssss
    Succes ermee! (Zit jij nog wel in de 'goede gang'?)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk dat je op gewicht ben, zeg (Nou ja, voorlopig dan tot je nieuwe doelen hebt gesteld) en ik wil ook weten van je werk. Dat je leiding geeft, betekent nog niet dat je het kàn natuurlijk...... Wat een hork!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kijk, dat is pas goed nieuws!! Zeker voordat de lente/zomer volledig uitbarst!! Goed gedaan, Lien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Knap hoor,en zo fijn net voor de lente.
    Laat de zomerjurkjes & bikini's maar komen!
    Ik ga nog een poosje als olifant door 't leven, maar hoop dan ook voor eens en altijd af te rekenen met de kilo's.... (eerst nog even een kind d'r uit persen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn! Klopt netjes volgens de wijsheid dat je ook zo'n negen maanden nodig hebt om te ontzwangeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. GOED ZO!!!!
    En wat een geweldige (not) manager zeg ...

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Sneeuwmama

Hard denkend over een nieuwe blognaam, nieuwe blog, kwam ik er achter dat ik deze nog niet op kan geven. Het Mammalienen is gewoon nog zo...