maandag 15 maart 2010

Draaikonterij

Dat je oudere broer en zus nou de hele dag tegen het plafond aan proberen te stuiteren, daar trok jij, mijn kleine Q.tje, je nooit zoveel van aan. Je keek ze verwonderd aan met die blauwe knikkers van je en sabbelde rustig door op je favoriete knuffelolifantje.

Maar, ik schreef het hier al, ook jij begint je af te vragen wat er nog méér is in dit leven en gaat flink op onderzoek uit. Je kan geen minuut meer rustig blijven zitten, laat staan liggen. En soms moet dat. Stil liggen, plat op je rug. Omdat je tot je oren in de stront zit bijvoorbeeld zo’n twee tot vijf keer per dag zeker en je moeder je een schone luier aan wil trekken zonder dat de poep tot over de muren vliegt. En al probeert ze van alles – van muziekdoosjes tot gekke bekken trekken tot jou omkopen met extra veel zakgeld en door ons betaalde autorijlessen - het eindigt maar al te vaak in een soort vrij worstelen, houdgrepen, linkse draai, rechtse draai, dubbele fliklak… op de grond, want op de commode, dat is best riskant met zo’n sterke glibberende paling baby als jij bent. Maar (Victorie!) je moeder wint lekker nog elke keer. Ze is namelijk nog steeds groter en sterker dan jij bent, kleine stinkerd!

En als alles weer schoon gedept is, je zaakje met sudocreme is besmeerd, de luier weer op de juiste plek zit en met een beetje geluk zelfs je broek weer aan is getrokken, mag je weer gaan en ben je weer blij. Dan draai je jezelf én de rollen direct om en probeer je mama bij haar kladden te grijpen als die probeert weg te glippen.

20 opmerkingen:

  1. hahahhaa en moeders kan inmiddels weer de douche om het zweet van haar rug te spoelen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihi en dan toch nog allemaal plekjes vinden met poep ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahahaha, wat een sh*tzooi is het bij jullie zeg!

    groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dat herinner ik me nog! Die vrije worstelpartijen met stinkende baby's/peutertjes. Goed dat je hebt gewonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heel erg herkenbaar! Hier ook zo'n poeperd...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik dacht dat dat alleen hier zo was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihihi, ja heerlijk en door het spartelen zit niet alleen de kont, maar ehm alles onder de stront( sorry maar het rijmde zo lekker).
    Ik heb voor zukke "operaties" altijd een paar gekke speel/kijk/voeldingies in een doosje zitten ter afleding en hopelijk resulteren in stilliggerijen( werkt niet altijd, helaas, als is de mammie nog zo snel....)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hahaha die betaalde autolessen vind ik wel wat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaaha, Timmy bleef altijd heel braaf heel stil liggen.
    Maar one to come, dus wie weet ben ik straks ook de ondergescheten pisang.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heuh, misschien alvast een stickie laten proberen? Relaxed, man! Dat horen tantes natuurlijk niet te zeggen, maar als je zo oud bent als ik (en al zo lang uit het luiergebeuren) mag je er de gek mee steken. Succes en denk maar: luctor et emergo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, ik was hier vanmorgen al even, maar toen stond mijn hoofd helemaal niet naar poepluiers, dus ik probeer het nu nog maar eens.

    Tistochwat...het blijft mijn minst favoriete onderwerp qua baby´s sorry.

    Mijn kinderen lagen redelijk stil, boven d e commode hingen allerlei mobiles (schrijf je dat zo?) met geluiden, kleurtjes e.d. waar ze zich wel door lieten bezighouden of foppen.

    Ik zou zeggen de hogedrukspuit dan maar..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Breek me de bek niet open over stront zeg, wil je..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Niemand hier in huis ruikt het (zeggen ze), maar ik dus wel. Herkenbaar stukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, wat ben ik blij dat ik dát ik niet meer hoef te doen, van die wriemelende babietjes met stront verschonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mijn tweede zooon won het van mij! Ik kreeg hem geen luier aan in mijn eentje. Ik herinner me nog het machteloze gevoel, dat je geen spijker door hem heen kan slaan om hem op zijn plaats te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn tweede kind, maar mijn eerste zoon bedoel ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hihi, wat schrijf je toch kostelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk logje weer ;-)
    Jongste protesteert hier wel heel heftig en doet een poging tot draaien, maar geeft daarna maar op (qua bewegen dan hè, het brullen houdt aan tot het eind..)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat treffend beschreven, heel mooi en ook heel herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!