donderdag 11 maart 2010

Alweer leuke post

Klepperdeklep, zei de brievenbus, en daar lag een brief met mijn naam er op. Nou gebeurt dat wel vaker, maar meestal blijkt het dan een verzoek om aangifte van de een of andere belasting te doen of een rekening van de na-schoolse opvang, maar dit beloofde wat gezelligers. Een handgeschreven brief met spannende postzegels. En het werd nog leuker, want niet alleen zat er een aardige brief in, maar ook een cadeautje... van Sabine. En nu willen jullie weten wta het dan was...

... tromgeroffel..

Zaadjes! Bloemenzaadjes. Om ergens in een potje of in de tuin te planten en elke dag even te kijken of er al iets boven de grond uitsteekt. Kijk, dat vind ik nou echt leuk. Niemand had het ooit kunnen denken, twintig jaar terug, dat ik een natuur/tuinliefhebber zou worden, maar het is toch echt gebeurd. Super dus, dank Sabine!

Een ander idee van Sabine was (volg de link hierboven...) om ze in te zetten in de Guerrilla gardeners strijd. Dat vind ik echt een super idee, dat guerrilla gardening, en ga ik zeker doen (eh... in de verwaarloosde bak zand met onkruid die de tuin van de achtertuin is? Of op de geluidswal een stukje verderop?) maar daar zoek ik wel een keer andere zaadjes voor want deze bloemetjes wil gewoon graag zelf op zien groeien ergens in mijn tuin. Egoistisch he!

Hopelijk volgen er over een tijdje foto's van een prachtige bloemenzee.

13 opmerkingen:

  1. hmm, ik heb er wel over gehoord en wat filmpjes online gezien.
    Maar er dus nooit over nagedacht om het zelf te doen.
    Misschien wel een heel leuk idee. Ik heb namelijk nog hele mooie zonnebloemen die dit jaar echt de tuin niet inkunnen, wegens grote tuinverbouwing.
    Ze misschien in het plantoen zetten....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik kreeg ook een zakje bloembollen bij mijn pakje van Cisca's cadeautjesactie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Maak je een foto als ze boven de grond komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel leuk kadootje, en dat zomaar in je bus...
    benieuwd naar wat er 'uit komt'...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kijk uit naar je bloemenzee! Het klinkt veelbelovend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. LEUK! Zowel dat guerilla idee als onverwachte post.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En dan is het pas echt voorjaar dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik heb de eerste zaadjes ook alweer geplant. Ik kan niet wachten op de lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb vandaag zaad gekocht! Er volgt nog een logje over, eerst eten klaarmaken voor onze nicht....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk bloemetjes! Jongste ontdekte vorige week een verdwaalde krokus in onze tuin. Ze vertelde oma dat ze een 'hele mooie blauwe bloem had gezien, maar dat ze hem niet mocht plukken van mama'. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk, ik werd ook verwend door Sabine, het is wel nog wat te vroeg om ze te zaaien maar het zijn prachtige bloemen hé plus je kan er vanalles mee doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, leuk leuk leuk, die onverwachte post..! Ben benieuwd naar het resultaat...en naar je guerilla idee..
    Hebben we hier ook eens gedaan met zonnebloemenzaden op een stuk braakliggend terrein. Was erg mooi en spannend voor de kids ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Op zich kan het geen kwaad denk ik om nu al te zaaien, die van mij zitten er al in van voor de winter ;-)
    Maar je kan idd beter nog een paar weekjes wachten tot het vriezen wat voorbij is.

    Ben blij dat de zaadjes goed zijn aangekomen en dat je dit kleine dinkje wel leuk vind.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!