donderdag 11 februari 2010

V(r)aatloze vrijdag

Vandaag gaat het gebeuren. Met een beetje geluk gaat zijn ze er vanmiddag uit, mijn spatterende bloedvaten. Ik hoop niet helemaal vaatloos door het leven te moeten, maar wel dat in ieder geval de lastpakjes in mijn rechteronderbeen netjes worden dichtgelaserd. En dan heb ik hopelijk na een tijdje geen last meer van dat been en de voet eronder en kan ik eens een film uitzitten in de bioscoop zonder dat de mensen om me heen gek van me worden.

Maar. Vanwege dat gelazser moet ik dus eerst worden verdoofd. Met een ruggenprik, zodat ik fijn zelf alles kan meemaken en toen wist ik weer waarom ik op mijn 18e toch maar heb afgezien van een studie medicijnen, bloed en snijden is eng!... . En dus moet ik nuchter blijven, vanaf 0.00 uur 's nachts tot ergens halverwege de middag. Geen beschuitje, geen gevulde koeken. Maar óók geen glaasje water bij het opstaan. En dat vind ik toch wel een beetje heel vervelend.


Eigenlijk denk ik dat de chirurg uit solidariteit met zijn patienten ook niet zou mogen eten of drinken. Kan hij eens zien hoe naar dat is, zeker als je zo'n verkouden keel hebt als ik nu. Maar of hij dan nog wel recht kan snijden? Toch niet zo'n goed idee misschien.


Goed. Binnenkort hopelijk meer nieuws vanuit hier. In de tussentijd, denken jullie een beetje aan me?

28 opmerkingen:

  1. Heel veel succes vandaag enne ... vanavond mag je je weer lekker te buiten gaan aan schrans- en drinkpartijen!

    groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel succes! Hopelijk valt het je allemaal mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zal aan je denken hoor !! En benieuwd of ik straks durf na jou verhaal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte hoor! Ik ben vandaag ook in ziekenhuissferen, zie log.
    En het komt vast goed met je been, mijn vriendin heeft het ook laten doen. Daarna wel steunkousen he (tijdelijk)?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes vanmiddag en de komende tijd met je been. Heb alleen maar positieve verhalen erover gehoord, maar vind je wel errug dapper hoor! Ben ook niet zo van de ziekenhuizen, bloed en prikken etc.

    Groetjes, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. veel succes!

    Maak je een foto als ze bezig zijn?
    Of is dat gek?

    ;-)

    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He vervelend als je niks mag eten, ik heb daar ook echt ene hekel aan, moet 's ochtends echt IETS eten gewoon! Heel veel succes, hopelijk verloopt alles zoals het moet gaan ;-)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oei, succes en sterkte.
    En hoop gauw een 'foto van erna' te zien. Want deze is toch wel erg eh....erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oef! Heel veel succes en sterkte!!!! Denk aan je!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel sterkte, zal zeker aan je denken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Natuurlijk!!!
    Veel sterkte en tot gauw..Denkdenkdenkdenkdenkdenkdenkdnekdenkdenkdenkdenkdenkdenkdenkdenkdenkdenkdenkdenk, hoor je me wel??

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Succes vanmiddag! En je let wel op hè wat ze allemaal doen enzo, want we willen een gedetailleerd verslag van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O, arme hongerige... én... vanavond al je eten inhalen met je mooie benen languit op de salontafel...s6!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat irritant, dat je zo lang niets mag eten en drinken... s gewoon dezelfde regel als dat je 's ochtends als eerste aan de beurt bent.
    Hopelijk is alles goed gegaan en ben je niet flauw gevallen van de honger.
    Ben benieuwd hoe het is gegaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. sterkte! ben benieuwd naar je ervaring.
    ik heb ook nog een paar van die lastpakken in de benen zitten, maar durf niet.....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou, dat is wel heel lang nuchter blijven. Hopelijk is het trouwens allemaal meegevallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heb aan je gedacht! Hoe is het met je?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Allemaal: dank! Ben weer thuis. Alles oke, morgen meer nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heb het toevallig deze week op tv gezien, zag er heel "makkelijk" uit. Dus weet je: de volgende keer doe ik 't gewoon bij jou. Kom je gezellig hier slapen en ik verdoof je met een fles sterke drank. Deal?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Veel succes wou ik je nog wensen maar ik zie dat je al thuis bent en alles goed was.
    Even rustig aan nu?
    Zijn dat jouw benen op de foto? Dan heb je ze mooi beschilderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ben blij dat jij ok bent en kijk uit naar je verhaal morgen...met gemengde gevoelens (wil ik het wel weten??)
    Slaap lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gaat het een beetje? Nu het achter de rug is? Ik hoop het.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja, dat herinner ik me ook nog goed, dat nuchter zijn. De mensen die vóór mij geholpen waren werden vanaf 12.00 verwend met kopjes koffie en soep en hoeveel broodjes wil je en wat er op. Toen ik weer terug op zaal kwam was de lieve verpleegster vervangen door een of andere hork, aan wie ik heel beleefd moest vragen of ik alsjeblieft een kopje koffie mocht en als hij dan toch zoveel moeite deed, misschien gelijk een boterhammetje? Verder ging de service niet tot mijn buurman vroeg om zijn onderbroek (omdat hij niet in zijn blote kont naar de w.c. wilde) en ik mijn kans schoon zag om ook de mijne te scoren. Wat een geringschattend lachje van onze Floris Nightingale opleverde.
    Ik hoop dat jij het beter getroffen hebt met de verpleging en dat je straks weer lelieblanke benen kan koesteren in de lentezon.
    Heeuh? Welke zon?

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?