zondag 14 februari 2010

Valentijnsdag

Valentijnsdag! Maar bij mij ligt er geen roze envelop in de brievenbus. Kan natuurlijk ook komen omdat de postbode vrij heeft vandaag. Ik wacht gewoon rustig af, schat. En anders neem je me gewoon komende week mee uit eten, mag ook. Ik heb al wel een hele stapel met tekeningen en kleurplaten liggen die helemaal speciaal voor mij of voor papa gemaakt zijn deze week. En dat is eigenlijk nog wel veel mooier om te hebben...

Dochtertjelief heeft wel iets meegekregen van het gebeuren en is een mooie tekening voor vriendin A. gaan maken. Met wat hulp van papa, want dat wat ze in haar hoofd had kwam niet helemaal uit haar viltstift. En nu is ze een envelop aan het zoeken en zometeen wil ze hem zelf gaan brengen. Alleen weet ze niet waar A. woont. Op nummer 19, heb ik haar verteld. Dat is eerst een 1 en dan een 9. Ah, toen wist ze het wel. Zo'n 9, dat is toch met het rondje bovenaan? Juist ja. Nou, dan ga ik er helemaal alleen heen, riep dochter enthousiast. Nah, dat dachten wij dus niet. Een weg of vijf zelf oversteken en dan maar hopen dat ze niet verdwaalt. Maar of kreupele mama de iets minder kreupele maar toch nog steeds wat gehandicapte papa zover krijgt mee te lopen is een tweede. Dus, mama van A., jij leest mee, de bedoeling was goed!

Waar ik nou wél heel benieuwd naar ben: hebben jullie of jullie grut nog iets gekregen of verstuurd met Valentijn? (En voor deze keer, omdat het voor stille liefdes is, mag je gewoon lekker een keertje anoniem reageren....)

16 opmerkingen:

  1. Wat ik gekregen heb? Vanmorgen een enorme bos rozen en een cadeaubon voor een massage ;-)!
    In de brievenbus vanmorgen een kaart voor de oudste, en aan de deur hing een tasje met daarop de naam van de oudste en daarin zat een beertje met een hartje. Ik vond het echt schattig, ze weet al wie het is, maar mamma mag het niet weten ;-)!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrijdag kreeg ik een roos van een leerling, dat vond ik zo schattig. Verder eigenlijk niets.
    Gisteren had ik wel een date met iemand, soort pre-valentijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dochterlief is al 4 jaar 'op' Norbert. Jaarlijks maken ze voor elkaar iets leuks. De mama van N. kwam hier gister al iets brengen namens de liefdesbrigade. Nu is ze zelf bezig met de finishing touch voor haar geliefde.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hadden elkaar een weekend Groningen cadeau gedaan maar hebben moeten annuleren/verzetten vanwege mijn hernia.
    Zoonlief heeft een mooi ingepakt cadeau op de kast gezet maar die is logeren bij opa en oma dus we mogen het pas openmaken als hij thuis is. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk die kinderen die aan valentijn doen...
    en nee, helaas zelf hier (nog) geen valentijn... snif snif... maar eerlijk gezegd ben ik ook niet zo valentijnerig, (maar stiekem toch?!)

    ik had je stukje over de vaatverwijdering gemist en hoop dat je intussen alweer wat opgeknapt bent... gelukkig viel het (achteraf!) nog allemaal goed mee hé, ja, ziekenhuizen kun je best vermijden, I know :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb een hele lieve liefdesbrief van manlief gekregen, met een houten hartje erbij... Zo lief!!
    Onze jongste heeft gisteravond laat nog een kaartje ontvangen door de brievenbus... anoniem ja, dus... van wie? Geen idee! Weet ze zelf ook niet, en ze doet er erg lacherig over! (Meisjes van 15.... bijna 16... je kent het wel! Hahahaha)
    Middelste heeft verkering, dus ik denk dat hij wel iets met zijn vriendinnetje onderneemt. Maar dat weet ik dus niet meer, sinds hij bij zijn vader woont... :-(
    Oudste is helemaal into zijn studie, en in het geheel niet met Valentijn bezig! Vroeg vanmorgen aan mij: "wat is dat voor hartje dat bij die brief ligt??" Ik bedoel maar.... hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat ik heb gekregen? een mooi gedekte tafel met pannekoekjes in hartvorm en een lief briefje. is nog altijd leuk zelfs na 10 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal niets! Wij zijn niet zo Valentijnerig, dus ik vind het ook niet erg als ik eerlijk ben. Vind het vooral rete commercieel allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij versturen niks, maar maken wel extra tijd voor elkaar.
    Zoonlief verwent Poeslief met tekeningen, cadeautjes en Valentijnshapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een rood hart (met gedicht) van jongste en een dansje + liedje van puberoudste (jaja, heel lief). Middelste (zoonlief) vroeg zich vanochtend af wat er allemaal aan de hand was, toen hij de mooi gedekte ontbijttafel met rozen ed zag. Dus hier in huis is Valentijn blijkbaar echt een meidending..(En wat mijn rug betreft, ik ben 3 keer geopereerd in de afgelopen 10 jaar aan acute hernia´s: 3 x een acute dubbele hernia naja, dat geloof je toch niet).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Niets, nada, noppes. Maar hé, carnaval, dus en zondag. Twee goede redenen om niets te doen volgens vriendje.
    Jongste vond het zielig voor ons en zij heeft een verjaardagskaart die ze zelf ooit kreeg ingepakt en aan ons gegeven. Lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. NIETS, maar misschien morgen nog bij de post.......ik heb er toch vaak genoeg over gehad deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. een geweldige grote kaart met muziekje van de man waar mijn zoon de hele dag mee heeft lopen pronken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik heb ook niets gekregen... het hangt hier niet zo in de lucht ;-)

    Ik vind het niet zo erg, want ik heb eigenlijk zelf ook niets ondernomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb een kaart van anoniempje gekregen, en ik weet heel zeker dat ie niet van manlief afkwam maar weet wel van wie wel. Geintje tussen iemand die ik graag mag en mijzelf, ook diegene heeft van mij een kaart gehad, aangezien ook bij haar (ja je leest t goed, een zij) dr vent lang niet zo romantisch is ingesteld als we ooit dachten whahaha.

    Afijn, erg in de stemming voor romantisch gedoe was en ben ik toch niet met mn snotkop, volle holtes en opgezette klieren, dussss wie weet a.s. weekend, als manlief en ik 12,5jr getrouwd zijn. (en ik hopelijk antibiotica gekregen heb vanmiddag en dat braaf ingenomen heb...) :0)

    Groetjes Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jaaahaaa, mooie knutselwerkjes van the kids.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...