zondag 7 februari 2010

Slappe zondag

Het is een beetje een slappe zondag. Weinig inspiratie om te bloggen, er gebeurt hier eigenlijk ook niet zoveel.

Vanmorgen gingen zoon en papa zwemmen (van de hoge duikplank!). Dochter, minizoon en ik gingen naar de Ikea. Dat was een domme fout, want koopzondag is natuurlijk vragen om heel veel treuzelende mensen die er een waar dagje uit van maken. Minizoon en ik doen altijd de bugaboo-race-variant waarbij we zo snel en zo scheef mogelijk door de bochten gaan en alle andere karretjes proberen in te halen. Maar dat viel vandaag dus een beetje tegen.
Bovendien, het "speelparadijs" voor dochter was overvol, dus we moesten eerst een hele tijd in de rij staan. Gelukkig was er dan wel weer een uitvoering van een groepje kinderen van de muziekschool te beluisteren. Met enthousiast zwaaiende dirigent en een hoop chique aangeklede opa's en oma's die voor het eerst in hun leven de Ikea van binnen zagen.

Na een half uurtje doelloos tussen de rekken te hebben gedwaald had minizoon het gehad met het stil in zijn wagentje zitten en hebben we dochter weer opgevist uit de ballenbak ("ben je er NU al?"). Een ijsje voor dochter en een hotdog voor mij (euh... mag van Sonja, toch?!) en wat kleine stukjes brood voor minizoon later zaten we in de auto op weg naar huis.

Inmiddels hangt pap op de bank voor de tv, doe ik wat wasjes en werk het internet even bij. Zoon doet iets zeer spannends met Mario op de DS, minizoon ligt heerlijk in zijn bedje, en dochter speelt een soort "pick-nickje" in de keuken.

Het is dat we zo nog bezoek krijgen anders was ik vast in mijn huisjurk/nachtjapon gaan zitten. In afwachting van een door papa gekookt eten en een lui televisieavondje.

12 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch zo'n zondag! Behalve dan dat bezoekje aan Ikea..

    Fijne zondag nog, groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt redelijk relaxed, behalve de ikea dan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier was het luie zaterdag, haha en zondag werkdag. Ben jij soms ook zo lui? Ik heb jammer genoeg wel geen kokende man, maar een gevulde diepvriezer.

    Groet, Sandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook hier een luie zondag na een avondje uit gisteren.
    geniet van je relax avondje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. GEK !!
    Op zondag naar Ikea. Jij bent gek.

    Meer heb ik niet te melden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook een wat tamme zondag na een heftig stapavondje. Hoofdpijn dus en daarom maar naar buiten gegaan. Heerlijk gewandeld en dat was lekker (ook voor het hoofdje). Daarna kwam er spontaan nog een vriendin dus ik heb mijn huispak pas net aan. Lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goh, jij durft, op zondag naar de Ikea.. ;-)
    Zocht je iets speciaals?
    En inderdaad heerlijk van die luie zondagen! Even opladen voor een nieuwe week..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Slappe zondagen zijn heerlijk. Maar vaak als ik erin zit, wil ik een wilde zondag. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk een luie zondag, ik heb respect voor je dat je naar de ikea gaat op zondag...
    en van sonja de hotdog.....welke sonja..sonja B???

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ikea op koopzondag, daar hebben ze de lantaarnpalen magnetisch gemaakt zodat je daar je auto in kunt hangen. (youp van 't Hek.)
    Groetjes Jojo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, ik vind het leuk dat jullie het allemaal wel weten, dat je op zondag niet naar Ikea moet willen. Ik weet het ook wel hoor, maar ik vergeet het altijd weer. Tot ik daar dan loop en helemaal gek wordt van de drukte!

    @MwWilliams: Sonja B ja (ik ken geen andere Sonja's zelf!). Niet dat ze me boze brieven stuurt, maar dat schuldgevoel he...

    @Jojo: haha, die kende ik niet. Goed bedacht!

    @Nanna: ik zocht niets, hooguit wat inpakpapier. Dacht gewoon even lekker te kunnen wandelen en dochter in de ballenbak te kunnen kieperen bij wijze van gratis en droog vermaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. en dat noem je een slappe zondag: ikea op koopzondag, volgens mij moet je daar een beetje levensmoe voor zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?