zondag 7 februari 2010

Opruimtherapie

Schonen, ik ben aan het schonen. (Bijna) alleen thuis (ach ja, minizoon is de moeilijkste niet) en dan lekker opruimen, heerlijk! en ik hoef niet eens ongesteld te worden. Ik begon zoals gewoonlijk met de vaatwasser en de ontbijttafel haha, grappig woord voor die vier kopjes en bordjes en glazen die her en der over de benedenverdieping verspreid staan. Ging verder met het speelgoed dat er sinds gistermiddag ligt, toen de was, mijn mailbox, mijn bureau met to-do-lijstjes, de slaapkamers van de kinderen en ach, nu ik toch zo lekker bezig ben neem ik zo gewoon alles beneden ook maar gelijk mee.

Ik ben goed bezig. Niet eens tijd om na te denken over de tussendoortjes die ik niet mag. Of over het gedoe met oudste op school die alles stom vindt en met hele grote tegenzin zijn bed uit komt op de maandagochtend. NIET, ik zei GEEN tijd, nu even NIET over nadenken... Dat opruimen, dat heeft een therapeutische werking. Een schoon en opgeruimd huis en daarmee ook gelijk een opgeruimd hoofd. En voor jullie massaal gaan aanbieden om mij te helpen in tijden van nood: het werkt alleen in mijn eigen huis met mijn eigen troep!

En weet je wat bijna nóg fijner is dan opruimen? Weggooien! De pakken griesmeelpudding die nu echt over de datum zijn, een paar potten vieze saus die nog niet over de datum zijn maar nooit gebruikt worden, weg ermee. Kinderknutsels keuren en afhankelijk van de kwaliteit en originaliteit naar het oud papier of in De Doos. Die treurende plant, die verklaar ik bij deze dood, die mag eruit, hoppa. Dat tierelantijntje, dat hebben we nou wel gezien na al die tijd. Bovendien vangt het stof. Hup, naar de tweedehandswinkel ermee. Mijn spataders, hup, eruit, in de vuilnisbak. O nee, daar had ik al een afspraak voor staan, aanstaande vrijdag.

Zo, en nu, voor ik de kindjes uit school ga halen, eerst even langs het tuincentrum voor een nieuwe voorjaarslook in huis. Weerbericht uit, verwarming aan, laat het voorjaar maar beginnen!

21 opmerkingen:

  1. Ja lekker :-D vooral dat voorjaar...;-) Maar ik zie net op het weerbericht dat ze voor woensdag weer sneeuw verwachten, dus laat die verwarming nog maar even aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je dat allemaal vanmorgen al gedaan? En het is nu pas kwart over negen! Dan heb je lekker de tijd voor je voorjaarslook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zal je proberen navolgen vandaag... al is de kans klein dat dat zal lukken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Huize Steen: ik luister NIET naar het weerbericht, het gaat dus ook NIET sneeuwen (-;

    @Karien: oei, ik was al bang dat iemand op de tijd ging letten... nouja, ik stond wel om half zeven op. En het gaat om het idee! Elke maandag hetzelfde feest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij bent inderdaad goed bezig! En zó herkenbaar, die opruimtherapie (vind ik ook leuker klinken dan opruimwoede zoals ze het hier wel eens noemen..)

    Veel plezier in het tuincentrum. Ben benieuwd naar je nieuwe voorjaarslook...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk gevoel moet dat geven... wou dat ik even jouw energie had en er hier ook zo kon invliegen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Da's pas een goedbestede maandagochtend!

    groetjes Sas

    P.S. herken die plotseling opkomende maandagochtendschoolziekte bij jouw oudste ... hier hetzelfde maar dan bij onze jongste (zelfde leeftijd schat ik)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe herkenbaar! Heb er bij tijden ook erg veel last van , maar het helpt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Opruimen kan zeker (soms) ontspannen, ik vind het altijd zo jammer als ik zo'n manie heb gehad dat ik het daarna niet bijhoud... Maar goed, is denk ik ook niet haalbaar met kis in huis...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De voorjaarsschoonmaak!!
    Herkenbaar, nuttig en goedkoper dan therapie...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Complimentjes!
    En sterkte met het naar vrijdag toeleven - spataders, brr.

    Aritha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heerlijk, opruimtherapei.....als het niet te lang duurt tenminste....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk, lekker weggooien!
    Herkenbaar hoor (en hier nu dubbelop wegens ernstig aanwakkerende nesteldrang....)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben vandaag ook langs de Kringloopwinkel geweest met een doos overbodige zooi. Heerlijk. Wel weer twee boeken in ruil daarvoor gekocht, maar á la. En gisteren drie mooie verse grote planten gekocht, die staan nu te pronken voor het raam op een plek waar vroeger een bank stond. RRRRRuimte..... We leren het wel, met vallen en opstaan. Nu nog de muizenissen uit het hoofd verjagen, ook de hardnekkige.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goed hè, dat therapeutische effect van opruimen! Je moet even wat overwinnen, maar dan heb je ook wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Go girl, voorjaarschoonmaakwoede! Enne ... succes vrijdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, wat een energie! Kom je hier ook even huishouden? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Klinkt goed. Helaas lijk ik met zwangerschap last te hebben van anti nestel drang. Ik zie alleen maar als een berg op tegen opruimen, zonder eraan te beginnen. Maar ik zal kijken wat ik voor je kan doen, woensdag. Misschien kan ik dan als beloning dan ff naar de bloemenwinkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoe heerlijk! Als een wervelwind door je huis en nu een fijn schoon, opgeruimd huis.
    Ga ik volgende week maar thuis doen, als ik vakantie heb ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik snap je helemaal! Ik ben ook zo: opruimen in huis is tegelijkertijd opruimen in mijn hoofd! Opruimen en weggooien: zalig!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?