dinsdag 2 februari 2010

Lost


"Goed opletten, anders snap je er straks niks meer van" is een gevleugelde uitspraak bij ons thuis. Eentje die in ieder geval opgaat voor de tv-serie Lost. Het verhaal in het kort: een groepje mensen crasht met een vliegtuig op een eiland waar vervolgens allemaal mysterieuze dingen gebeuren. Er wordt flink heen en weer gesprongen in de tijd. In de eerste paar afleveringen vooral flash-backs naar het leven van de personen van vóór de crash, later wordt er ook in het verhaal zelf in de tijd gereisd. En elke keer als je denkt dat je snapt hoe het zit en je denkt te weten hoe het af gaat lopen is er weer een verrassende wending in het verhaal.

Leuk dus! Dit is een van de (zeer weinige) tv-series waar man en ik écht voor gaan zitten. En elk jaar balen we weer flink als het seizoen is afgelopen en we weer lang moeten wachten op de ontknoping. Maar vrijdag begint het weer. Hoera!!

En wat ik nou weten wil. Kijk jij ook? En wat staat er bovenaan jouw lijstje met favoriete series op tv?

14 opmerkingen:

  1. Jaha !!
    Lost-fan hierzo. Geweldige serie.
    Laatste seizoen helaas. Helaas en ook weer niet, wantr nu zou de ontknoping moeten komen.

    Sommige dingen zullen helaas wel vaag blijven (zoals die winnende nummers van Hugo die ook op dat luik stonden... of die zwarte rook ...).

    Lost staat wel bovenaan mijn lijstje. Gevolgd door WIDM. Dan effe niks en dan Grey's.

    Heb ook vanaf afl. 1 Fringe opgenomen. Is van dezelfde makers als Lost. Heb het alleen nog nooit gezien.
    Maar hé, in verloftijd tijd zat (zou je denken).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Man ik vind het doodeng die serie. Weet niet wat het is maar ik droom akelige dromen nadat ik de serie heb gezien.

    Ben een voorstander van mcleodsdaughters en Discovery channel. Tevens hop ik van zender naar zender. Daar ben ik zeer goed in tot ergenis van mijn mannen.
    Groetjes jo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fringe is ook echt wel om te volgen. anders snap je er idd al snel niet echt veel van.

    En als echte vrouw, toch ook wel ugly betty. Wegens lekker nutteloze tv avond

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Linda: WIDM? Huh? Ben niet zo goed in afkortingen (-: Enne.. En geniet vooral van je verloftijd, lekker slapen, lekker tv kijken (of tegelijk!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jajajaja hier ook grote lost fans :-D De oudste 2 kids kijken ook trouw mee. En geregeld zijn we helemaal lost zeker als we onverhoopt een aflevering hebben gemist. Jammer dat dit het laatste seizoen is :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het nog nooit gezien dat Lost. Ik volg op dit moment alleen Desperate Housewifes. Ik houd wel van die humor. Verder niets dus. Kijk sowieso heel weinig tv, alleen Jeugdjournaal, af en toe Man bijt hond en de TV show (ligt aan de gasten). Als Boer zoekt vrouw weer begint ben ik van de partij en Gooische vrouwen is helaas afgelopen. Grey's kijk ik al lang niet meer. Dus, zo zit dat met mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik keek tè onregelmatig TV om Lost te kunnen volgen. Op een gegeven moment vond ik het ook een beetje tè ongeloofwaardig en toevallig allemaal. Ik was vooral een fan van die serie die na Ghostwhisperer kwam, van die gewone vrouw met dat gewone gezin waar van alles mis gaat, omdat zij van die dromen heeft die dan uitkomen. Dat is ook gewoon een man die zijn vrouw opvangt, maar wel moppert dat ze geen rekening met hem houdt. Ik ben de naam van de serie vergeten. Het kwam altijd op zondagavond. Ghostwhisperer vind ik ook leuk, maar op den duur een beetje voorspelbaar. Ik vind vooral die vrouw zo mooi. Ze lacht prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb 3 seizoenen van Lost gezien, ben daarna afgehaakt. Wat mijn man en ik nu volgen zijn de series Dexter en Dirty Sexy Money (op Canal+ dus godzijdank in originele Engelse versie), maar ik weet niet of deze series in Nederland op TV zijn of zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kijk zelden of nooit TV. Alleen het nieuws af en toe digitaal als er iets is waar ik weleens beelden van wil zien (ongeveer 1 of 2 keer per maand).

    Ik ben wel de hele reeks van CSI aan het bekijken op DVD. Nu aan seizoen 7 bezig. Vind ik best spannend, maar wel erg bloederig en sommige dingen kan ik amper bekijken. Maar ik wil de reeks uitkijken en dan verkoop ik de hele 8 seizoenen die ik heb.

    Mijn man kijkt trouwens nooit mee. Die kijkt nooit TV.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lost ken ik niet. Wij gaan hier voor Dexter en House (alhoewel dat laatste gisteravond een beetje begon te vervelen...dus wellicht hebben wij een nieuwe serie nodig!).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Doe mij maar WIDM (= Wie is de mol), en dan 24. Maar dat laatste eigenlijk alleen als we alle afleveringen achter elkaar kunnen kijken. Dus serie 7, die binnenkort hier begint, hebben we al helemaal gezien (lang leve internet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nope, ik kijk het niet. Heb er wel over gehoord, 't lijkt me interessant, maar de tijd he ;)
    Ik kijk steevast 'wie is de mol', volgde peking express altijd. Verder voetbal en grey's

    BeantwoordenVerwijderen
  13. jahaaaaaaaa! ik kijk mee! spannend he! mn lief is helaas afgehaakt,duurt hem te lang en is te vaag vind hij met zn twentse nuchterheid (kaaaaaan toch helemaal niet!... nee duhuh, das juist het spannende!) maar ik kijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Euhm ... Ik zit al 18 jaar zonder televisie.
    dus niet echt iets wat eruit springt.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!