donderdag 4 februari 2010

Lekker belangrijk

Op een keer, toen zoonlief weer eens met een verkeerde handdoek thuis was gekomen na het gymen-met-douchen, sprak ik toevallig een moeder van een van zijn bevriende klasgenootjes op het schoolplein. Ik vroeg haar of zij misschien ook een verkeerde handdoek in de gymtas had gevonden, mogelijk hadden de jongens ze omgewisseld? Wat voor kleur handdoek was dat dan, vroeg ze, met opgetrokken wenkbrauwen. Nou, een beige, zo'n heel gewone kleur. Waarop de moeder in kwestie haar neus optrok en riep "Nee, hoor, dan kan het niet. Ik heb absoluut geen beige handdoeken".

Inmiddels heb ik voor zoon een mooie gifgroene handdoek met zijn eigen naam erop gekocht, dus geen foutjes meer tegenwoordig.

Maar nog steeds vraag ik me af, elke keer als ik haar zie, wat er dan wél qua kleur in haar badkamer mag?

En jullie? Wat voor kleur handdoeken gebruiken jullie in de douche/badkamer? Laat het eens weten, anders kan ik vannacht weer niet slapen. (Of nog beter, maak er eens een foto van en plak hem op je blog... )

26 opmerkingen:

  1. Haha dat beige paste misschien helemaal niet in haar feng-shui-schema joh:)
    In de WC alleen maar witte kleine handdoekjes. In de badkamer wit, grijs en zwart.
    En in de kledingkast de zwembadhanddoeken (groot!) : alle kleuren van de regenboog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vrees dat ik niet zo gecoordineerd ben qua handdoeken. Zo'n beetje alle kleuren en maten liggen er bij ons in de kast. Alleen beige niet, denk ik ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi hier ook geen beige ;-) maar roze, groen, aqua, paars, geel, blauw & wit :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. groen, blauw, orange en roze. Die van Ikea blijven het mooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, wij hebben denk ik het meest interessante handdoekmuseum van Nederland. Van onverslijtbare van 20 jaar oud, tot gratis van de supermarkt-nieuwe. Echt, je kunt het zo gek niet bedenken. Maar het is een goed plan om kinderen herkenbare spullen mee te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou zo'n beetje als de jouwe eigenlijk, mocca kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In de nieuwe badkamer zwart, antraciet, wit en turquoise, in de oude badkamer (achter een deurtje!) de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een hooghartige stomme reactie zeg. Ik vind beige toevallig wel mooi! Wij hebben donkerblauwe handdoeken in de badkamer. Athans: dat waren ze. Nu na al dei jaren zijn ze vaal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vergeet ik het nog te zeggen: ik snap helemaal dat je van slag bent door het nieuws van sxhool. Ik tob ook vreselijk met Middelste, ook al doen ze vreselijk hun best. Je gunt je kind gewoon he beste en je wilt dat ze gelukkig zijn en geen buitenbeentje...niet naar beneden maar ook niet naar boven toe...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geen beige hier, wel turquoise en limoengroen. Lekker fris bij de saai grijze badkamertegels. Maar ook nog een hoop oude handdoeken: valig blauw en gelig. En smoezelig wit. Die ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alle kleuren van regenboog: gespaard bij het tankstation.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij hebben ook zo een handdoekenmuseum. En veeeeel, heel veel, te veel. Zoveel dat ik het niet erg zou vinden als de zonen er ene zouden verliezen. (Ik heb er zelf maar enkele hele grote gekocht, beige met bruin toevallig, van greenpeace, de rest is er vanzelf gekomen)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier ook een mengelmoes van kleuren. Vorige zomer wou ik opeens wat roze handdoeken! Ik heb er groene, blauwe, witte, roze, rode, zwarte, een gele en nog van alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goh, onze handdoeken zijn beige! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lekker, zo'n moeder. Zou ze überhaupt wel handdoeken hebben dan? Zou ze ook wel douchen?

    Anyway. Wij hebben donkerbruine en funchsiaroze handdoeken.
    En met deze kennis hoop ik dat je wat beter slaapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hier hangt een allegaartje aan handdoeken die vele jaren gespaard zijn.
    Versleten en nieuw.
    Maar ik heb een voorkeur voor een aantal tinten
    wijnrood; groen, donkergrijs, bruin, en wit mag ook altijd

    BeantwoordenVerwijderen
  17. er zouden alleen maar witte moeten liggen, maar door de -ook bij jou- bekende wisseltruc, heb ik nu verschillende kleuren.:S

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier, heel saai dan waarschijnlijk, alleen maar donkergrijze en bruine handdoeken in de badkamerkast... Maar dan wel met een knalroze handdoek voor op de vloer bij het badderen en douchen ;-)

    Bedankt voor je reactie over 'onze' vaten. Dus jij bent volgende week al aan de beurt? Jeetje, spannend zeg, maar misschien toch ook wel fijn als het dan straks achter de rug is? Heb je er veel last van? Pfff het idee van een eventuele operatie en ruggenprik vind ik ook eng, ja...Maar zelf weet ik nog niet eens of en wat ze er bij mij aan gaan doen. Eerst maar die echo.. We gaan het meemaken..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh en dat lijnen, word er gek van..Ik wil te veel en te snel, heb weinig geduld.. Maar morgen voor het eerst weer naar de sportschool, heb er echt zin in. Die stressmomenten maken het hier ook zo moeilijk om niet te gaan snaaien, voel met je mee, maar we houden vol toch?

    P.S. Wat mooi om boven de foto's van je kinderen de titel Helden te zetten. Wat een prachtig stel!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. rood en zwart in de badkamer.
    rood en zwart in de keuken.

    blauw voor de gymtassen.

    ik moet even bijlezen want heb een dagje gemist geloof ik, groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Paars, en de oude handdoeken zijn: mocca en choco kleur. Maar dat vond ik niet meer leuk staan... maar ik gooi ze ook niet weg...want ze "doen" het nog... En ze worden ook nog veel gebruikt, maar liggen niet in het badkamerkastje...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. EEehhh.... wit.... alleen maar wit! Mooie, grote, wollige, witte handdoeken!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...