donderdag 11 februari 2010

Lang leve het licht

Gisteren zág ik het opeens. Het licht. En dan met name de tijd waarop het licht begint en weer afneemt buiten. De donkere dagen zijn voorbij, en het is steeds langer licht buiten. Heerlijk! Minder heerlijk was dat ik vanmorgen vanaf 5 uur wakker lag, maar toen zag ik wel dat het ook op dat onchristelijke tijdstip niet meer zo aardedonker was als een paar weken terug.
Het mag dan vies, vies koud zijn buiten, het eerste begin van de lente is er!

En dat ik er met de auto (lang leve de ABS) vanmorgen van school tot de AH maar liefst 45 minuten over gedaan heb dat mag de pret dan ook niet drukken. (Lopend had ik het in 25 minuten kunnen doen, maar ja, je parkeert je auto ook niet midden op de enige doorgaande weg in het durp).

10 opmerkingen:

  1. Ja, heerlijk dat licht.
    Ik heb de kinderen dus ook langer buiten laten spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig beginnen er al bloemetjes op te komen en komt het zonnetje ook alweer wat vaker door. Nu moet alleen die kou nog eens verdwijnen, maar dta zou zomaar nog een paar maanden kunnen duren, ant ook apriletje zoet draagt nog wel eens een witte hoed :S
    Maar persoonlijk zeg ik: ik heb wel weer genoeg wit gezien voor dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. volgens mij is iedereen de sneeuw nu echt wel beu! heb nog nooit zo naar lente gesnakt als dit jaar!
    heerlijk hé, dat het weer langer licht blijft en vroeger licht wordt (al merk ik van dat laatste niet zoveel, want vertoef dan nog in dromenland, hihi!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha goed nieuws! Dat licht is inderdaad goed nieuws en ook dat de zon schijnt af en toe, tenminste hier, dus het voorjaar komt toch echt dichterbij! Enne, je hebt nu toch wel meteen voor een langere periode ingeslagen bij de Appie? Want volgens de experts blijft het toch nog wel even winter...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik merk het 's avonds ook: ik kom steeds vaker over in het licht....je hebt gelijk: nu alleen die sneeuwklokjes en krokussen nog...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het gewoon veel te koud. Ik wil gewoon meer zon!
    Ik probeer 't mooie te zien aan de sneeuw: daarom ook foto's getrokken vandaag. Maar ik bibber uit mijn vel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn hè, dat de dagen weer 'lengen'?! Ik ben er ook helemaal blij mee. De donkere dagen zijn letterlijk voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn he dat het weer lichter aan het worden is, daar ben ik al helemaal blij mee

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, ik merkte het vorige week ineens toen het al licht werd op weg naar m'n werk. En oh, ik geniet er zo van, weer wat langer licht, dan komt de warmte ook vanzelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hear hear, kom maar op met die lente..!

    Off topic: heel veel succes morgen met je aders! Ik ga ontzettend voor je duimen dat het allemaal goed verloopt..

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!