vrijdag 8 januari 2010

Varkens en hindes

Mensen, ik moet wat bekennen. Vorig jaar was ik een vies vet varken. Niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua gedrag. De hele dag door stond mijn varkenskop hoofd maar naar één ding: eten. Zoet eten, vet eten, veel en vaak.

Gelukkig is het in 20-10 allemaal anders. Ik eet nu netjes gewoon drie gezonde, beschaafde maaltijden per dag. Als er al een tussendoortje af kan, dan is dat een druifje of een kopje cappucino. En ik denk helemáál niet meer aan eten, dus blijft er enorm veel hersencapaciteit over om hele nuttige dingen mee te doen. (Heeft u nog een idee waar ik die voor in kan zetten?)

Op dag drie en vier van dit jaar was er even sprake van onder toezicht stelling, omdat mijn toch al wat korte lontje door deze geheel vernieuwde levenswijze en een maandelijks terugkerende hormonale schommeling tot wel zeer minimale afmetingen was ingekrompen. Inmiddels is het evenwicht in huize mammalien weer hersteld. Zijn de kinderen overdag weer fijn naar school en blijkt het lontje ook op groente en fruit te kunnen leven en daar niet persé chocola voor nodig te hebben. al werkt een flinke dosis chocola wel sneller in crisissituaties.

Maar het wonderbaarlijste van alles, nu op dag zeven ben ik al drie kilo kwijt. Huh? DRIE kilo? Nog een klein maandje zo doorgaan en ik kan de broek weer aan die ik op mijn eindexamenfeestje droeg (ware het niet dat die ergens door een arm kindje in een ver land tot lappenpop is gerecycled). En als ik nou ook weer ga hardlopen als de sneeuw weg is ben ik voor ik het weet weer een slanke en vooral superfitte hinde...

15 opmerkingen:

  1. wow, dat gaat lekker snel! Wat dat betreft is je lekker te buiten gaan aan snoep zo gek nog niet. Je hoeft er alleen maar mee te stoppen, om vanzelf af te vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Drie kilo? Dat gaat toch veel te snel??? Goed (of beter: blijvend) afvallen doe je rustig heb ik altijd begrepen (en in de praktijk gebracht). Toch. Wat niet wegneemt dat ik blij voor je ben dat het zo goed gaat met het afvallen. Enne, vies vet varken, echt niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha ik zie dat varken al helemaal voor me ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vies vet varken, jij?? Je zit duidelijk in de hormonale schommelperiode, dan zie je alles te somber in. Weet je wat heel goed helpt in zo'n periode? Juist. Chocola. Puur. Of met noten. Of bonbonbloc praliné. Of twee.

    Nee grapje, fijn dat het lukt, fijn dat je blij bent met die kilo's eraf. Maar het gaat wel een beetje snel, zo ben je binnenkort zo dun als een garnaal (varkens, hindes en garnalen wordt dan de titel van dit logje)...

    Fijn weekend en groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoeveel moet eraf dan? 3 kilo in een paar dagen ik ben zo stikjaloers !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wilde dat ik die kilo's kwijt kon raken. Ik ben zes weken geleden gestopt met roken en de kilo's vliegen er aan. Hoef ik nog niet eens voor te snoepen of zo. Alleen af en toe eens aan een stukje chocola ruiken en ik kom gelijk een kilo aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oooooh ik wou dat ik ook de discipline had...
    Veel succes nog met het lijnen. En geniet van dat lopen in de sneeuw :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke blog zeg. Sjonge, drie gezonde maaltijden. Hoe redt je het!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik wil je niet ontmoedigen maar drie maaltijden per dag is echt te weinig om je vetverbranding op peil te houden, gezonde tussendoortjes moeten gewoonweg!

    Succes ermee enne fijn dat je al drie kilo kwijt bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @%Ilse%: ah, goed nieuws, ik grijp DIRECT naar een gezonde koek, euh.. tomaat?!

    @Adjes: ruiken ja, moet je niet doen. Gewoon naar binnen proppen, dat is het beste!

    @Ilse: jij jaloers?! Ik was juist jaloers,euh. geinspireerd door jouw verhaal!

    En leuk dat niemand twijfelt aan die 3 kilo. Ik zelf wel. Moment van de dag, maaginhoud, kleding, euh... dat scheelt vast wel een kilo of anderhalf. Toch? Maar toch, het gaat de goede kant op!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. *zucht* ik ben jaloers. Ik wil er ook graag 3 kilo af. En dat lukt maar niet. Omdat ik te weinig discipline heb. Want ik eet die tussendoortjes nl nog wel he...;-(
    Maar als alleen m'n 'ik heb echt 4 kinderen gedragen'-buikje 10 cm minder naar voren stak zou het ook goed zijn..;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  12. knap. Ik ben de laatste tijd ook steeds beter bezig. Meer groente en fruit eten. De hele dag door en dan niet alleen groente bij het avondeten.
    maar nog niet -3 kilo op de weegschaal. Ik doe dan ook niet aan hardlopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed zeg! Het is afzien, maar als die weegschaal dan -3 zegt is het het allemaal waard he! Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kijk maar uit! Ik hoor net op het nieuws dat de herten (en hindes) in de Oostvaardersplassen niet opgejaagd mogen worden (lees, niet hard mogen lopen) omdat ze dan dat broodnodige laagje vet kwijt raken en dat is funest!
    Maar dit zeg ik uiteraard uit stinkende jaloezie: zelf mis is,zeker in de winter, de discipline om mijn uit de hand gelopen vetrolletjes er af te krijgen. Dus er ligt nu een heerlijk gebakken visje in de oven en dat ga ik zo direct consumeren. Op je gezondheid! Enne, o ja, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. HOE DOE JE DAT?????
    ik val nog geen gram af naar een hongerige dag.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?