woensdag 27 januari 2010

Typerend


Stel, er komt een toverfee langs, met een stafje. En je mag een wens doen. Wat wens je?

Dochter moet eerst even kwijt: "Ja, mama, dan moet het wél een toverfee zijn, want een elfje, die kan niet toveren, en een prinses ook niet!"

Jaja. Maar geef eens antwoord?

Zoon roept: "Ik wil terug naar de dino tijd. En dan wil ik zelf ook een dino worden." Altijd aan het dromen en het fantaseren.

Dochter echter is wat materialistischer ingesteld: "ik wil TWEE spaarpodden."
(Ze heeft er ééntje, één spaarpodt, maar daar kun je natuurlijk niet alles mee kopen wat je als meisje van vier allemaal heel dringend nodig hebt en al helemaal niet als hij nooit wordt bijgevuld)

En jullie?? (Met dank aan Mama'ritha, zie commentaar)

20 opmerkingen:

  1. Lief! (je dochter)
    Maar voor zoon voorzie ik zware tijden als zijn wens uitkomt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Mama'ritha: ik zou willen dat ik serieus en zonder twijfel zou durven zeggen dat ik niets hoef en dat ik volmaakt tevreden ben.

    (Maar dan hoor ik toch een stemmetje in mijn hoofd dat roept: 25 miljoen, vrijheid om nooit meer te hoeven werken, gezondheid, voor mijzelf, voor mijn geliefden, voor iedereen, wereldvrede... oja, en doe maar een strakke buik.. :-)

    En jullie? Dat had ik er eerst onder gezet, maar was bang dat het teveel niveau onderbouw basisschool zou zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op zich zou ik willen dat mijn lijf wat gezonder was.
    En dat de mensen wat meer oog voor elkaar hadden.
    Dat ik mijn 4-jarige zoon kon uitleggen waarom mensen elkaar soms pijn doen.

    Maar verder heb ik echt echt niets te wensen want, leuke man, leuk kind, leuk huis, leuke vrienden, fijne studie, wat wil een mens nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De oudste van mij roept altijd dat hij dan honderden wensen wenst. Als hij die dan bijna allemaal verwenst heeft dan wenst hij er gewoon weer een paar bij. Hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik al mijn wensen op zou schrijven, zou ik al je reactieruimte in beslag nemen, maar dat neemt niet weg dat ik me ook zeer bewust ben van mijn zegeningen. Ik ben een uiterst gelukkig mens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mijn wens: een veilig huisje voor mijn dochter, die woont nu in een bouwval.
    (en als er nog wat over is, mijn oude lijf terug aub)
    kom maar op met die toverfee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh leuk een wens doen!
    Eentje maar? ;)
    Ok...ik zal niet aan mezelf denken en iets duurs wensen, maar als ik écht iets zou mogen wensen:
    Dat m'n jongste 2 kinderen niet meer doof waren maar ineens weer goed konden horen :)
    (hihi, denk trouwens dat ze zelf iets héél anders zouden wensen)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Huis met heel veel kleine raampjes en trapjes en geheime achterkamers en een heule grote tuin en verdwaal-bosje ergens achterin en een werkplaats-blokhut waar man,kind en ik dan lang en gelukkig leven...
    Maar van een paar mooie lange benen zou ik ook wel blij worden..!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geld voor een dakkapel en uitbouw en een vakantie
    Dat Lewis stopt met kakken naast de bak
    Dat mijn zonen groot en gelukkig worden en langer dan ik
    Manlief en ik samen happily ever after

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Spaarpodden, zo praat ik nu ongeveer ook...

    Eh, wat ik zou wensen van de toverfee: dat de zon maar heel veel gaat schijnen dit jaar, dat mijn ouwe hond nog een tijdje bij ons blijft, dat de onzekerheid van een van mijn kinderen langzaam maar zeker plaats maakt voor zelfvertrouwen en dat er veel te lachen is, glimlachen, schaterlachen, slappe lach: ontspanning optima forma. (oh ja, lachen met elkaar, niet om elkaar roept hier iemand).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou, ik wil eigenlijk alleen maar wat makkelijker keuzes kunnen maken.
    En 100 miljoen. En 100 jaar worden. In gezondheid. En nog lang en gelukkig leven.
    En vooruit, ik wil ook nog wel wat dingen voor de rest van de wereld. Zoals nooit meer rampen, oorlog of honger.
    En ja, zo kan ik nog wel even doorgaan. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk dat ik dat feetje eerst maar eens ga vragen waarom ze zich nú pas laat zien...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben heel gelukkig hoor, niks te klagen enzo, maar ik zuchtte afgelopen week nog tegen m'n man: 'Eén weekje geen pijn, dat is mijn grootste wens op het moment'. Ik weet niet eens meer hoe dat voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahaha, spaarpodden!!! Geniaal.

    Ik zou wensen dat we iedereen gewoon lief voor elkaar is. En met iedereen bedoel ik dan ook iedereen: 6 miljard mensen dus. Uitzonderingen niet toegestaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hmm, ergens een combinatie tussen een derde kindje, betaalbare snelle huisrenovatie en even gelukkig zijn als ik nu al ben.
    En dat madelief geen pijn heeft en de kindjes van harriet zouden horen en dat iedereen lief was voor elkaar -geen uitzonderingen- en dat iedereen heel veel ontspannen lacht plus die benen van gisteren voor jou.
    En dat ik hiertussen niet hoef te kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. sluit me helemaal bij sabine aan denk ik.. en gooi er een extra spaarpot bij in voor Roosje nu we toch allemaal zo vrijgevig zijn :D

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het schijnt dat je pas ècht gelukkig bent als je niets meer te wensen hebt, dus 100% tevreden bent met de realiteit zoals hij is en wat je hebt, incl. onzindelijke huisdieren, voorgoed verdwenen tailles, winterhanden, dure autoreparaties, verbroken vriendschappen, glijpartijen, onverkoopbare huizen, ziektes, ouderdom enz. enz.
    Dat zou ik wel willen, LOVING WHAT IS.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een miraculeuze verbouwing van ons huis zonder dat ik er maar een vinger voor hoef uit te steken. Die klaar is voor ik ga bevallen. En als de toverfee er ook voor wil betalen, is het helemaal perfect.

    Ik ben ook heel materialistisch dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Is het heel erg dat ik dan mijn middelste weer bij mij thuis wil wensen??

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...