dinsdag 5 januari 2010

Schaatsen, maar niet heus

Na de winterse periode van vorig jaar, toen we zo leuk hadden kúnnen schaatsen op het watertje tegenover het huis, besloot ik dat ik dit jaar NIET te laat zou zijn met het aanschaffen van goed materiaal. Dat is namelijk stukken eenvoudiger en goedkoper in de periode vóórdat er ijs ligt of dat er zelfs maar sprake is van temperaturen onder nul.

Maar ach, zoals met veel goede voornemens ging ook dat mis. Dus zat ik op nieuwjaarsochtend achter het internet op zoek naar een paar stoere schaatjes voor zoon, een paar voor mezelf en een paar voor manlief met zijwieltjes, anders valt hij om. Marktplaats bleek echter al behoorlijk goed bezocht. De biedingen waren zo hoog dat ik besloot gewoon maar nieuwe schaatsen te bestellen. Bij een webshop die beweerde goedkoop en snel te zijn. Betaald, en maar hopen dat TNT snel bezorgt.

Inmiddels is het bijna een week later en krijg ik bericht van die winkel dat het "wegens de weersomstandigheden nogal lastig is om te voldoen aan de vraag" en dat het wat langer gaat duren... GRrrrrrrrrrrrrrrr. Uit pure nijd heb ik de hele bestelling maar afgezegd. Maar ja, daar heb ik dan vooral mezelf mee, want waar the f* haal ik nu weer drie paar lekker soepel zittende schaatsen vandaan vóór woensdagmiddag, morgenmiddag? De enige winkel in ons vinexdorp die die krengen verkoopt was vorige week al uitverkocht. En morgenochtend met baby op mijn rug stad en land afrijden op zoek naar een nog door de rest van Nederland onopgemerkte winkel lukt ook al niet want ik heb me waarom eigenlijk??? vrijwillig opgegeven om te komen leesmoederen op school.

Uit pure schrik heb ik net maar vast wat zomerachtige jurkjes voor dochter gekocht. En een nieuwe fiets. Nog wel een beetje groot, maar dan hebben we hem maar vast in huis.

7 opmerkingen:

  1. Hoera! ja, niet voor die schaatsen, maar voor die jurkjes en dat fietsje! Goedzo! en ach, volgens de kenners hier in huis, noorderlingen, echte! wordt het toch nix met dat ijs vanwege de sneeuw. dus je hebt goed gegokt! Groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog wel twee paar met zijwielen liggen: dubbel-ijzers weet je wel. Maar die zijn vast te klein voor jullie. En er zit roest op.

    Hier verkopen ze schaatsen bij de Bristol en Piet Kerkhof. Maarja, misschien zijn ze daar ook uitverkocht.
    Zomerachtige jurkjes: YES! Laat de zomer maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahah zomerse jurken!, ik heb hier narcissen in de vensterbank gezet, als tegenhanger van de winter!
    Schaatsen heeft zoonlief al (zijn zussen hebben een hekel aan de kou), nu nog een liefhebber om mee te schaatsen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik kocht schaatsen op de rommelmarkt in mei. Vergat alleen m'n eigen maat! :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ow, jah..zomer... ben de oorontstekingen, keelpijn, snotneuzen en blaasontstekingen meer dan zat! Ow, en het uitglijden op het ijs en kleine polsjes breken ook.. trouwens: nog een heel gelukkig nieuw jaar gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn kleinste zoon zijn peter had hetzelfde probleem met een slee, dat zou zijn kadootje worden voor nieuwjaar.
    Alles was uitverkocht en bestellen ging niet meer. Op 2 januari gingen we er langs om te vieren en er stond toch een slee!
    Tante had het verhaal van de niet-te-vinden slee op nieuwjaardag verteld tegen een nicht, die er de dag erna toch ergens nog eentje vond in een winkel en het zag zitten die mee te nemen en af te leveren een uurtje later.
    Dus wie weet... morgen op de noen... komen die schaatsen zomaar op je af :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?