zaterdag 30 januari 2010

Kikkervoeten, vliegtuig, potlood!!!

De nieuwe voorjaarscollectie, vol fleurige kleren in dunne stof hangt al overal in de winkels. Ik zelf speur al wekenlang het internet af naar rokjes, zomerjurkjes, zomerjassen, t-shirts, teenslippers en heb inmiddels een maandsalaris uitgegeven aan spullen waar de kinderen hopelijk van de zomer in zullen passen.

Doe ik verdorie zo mijn best de lente te versnellen, en wat krijg ik? Juist ja, sneeuw. Toen ik vanmorgen om kwart voor zeven mijn bed uit geduwd werd door pappalien (heb jij zin? ik ben zo moe...) zag ik het vanuit mijn slaapkamerraam al liggen. Dikke lagen, maagdelijk witte, supergladde sneeuw. In het schemerdonker op weg naar het zwembad zagen we de witte vlokken vallen (waarom valt die sneeuw uit de lantaarnpalen mama?) en de weinige auto's die er reden, ook op weg naar de zwemles waarschijnlijk, reden stapvoets.

Maar, eerlijk is eerlijk, op de weg terug was het prachtig. De lucht was prachtig licht blauw met goud, de bomen met hun kale, witbesneeuwd takken staken daar heel mooi tegen af. Een mooi moment om nu je fotocamera bij je te hebben. Of je schildersezel en een paar potjes verf.

Ik wees dochter op al dat moois maar ze had er weinig oog voor. Ze was zo trots op haar prestaties! Ze had écht gezwommen. Met dubbele bescherming van slurf en schijfjes (ipv zwembandjes, dat is iets nieuws), en in een heel bijzonder dubbelgeklapt standje waarbij ze haar buik diep in het water verstopte om haar hoofd maar zo droog mogelijk te houden. M ala. Het was inderdaad een mooie beenslag. Kikkervoeten, vliegtuig, potlood!!!

10 opmerkingen:

  1. Ze verzinnen wat hè, tegenwoordig om onze koters aan het zwemmen te krijgen! Ik moest er even over nadenken maar ik snap het nu ook. Maar die man van jou, het moet wel een hele lieverd zijn want ánders.....laat ie z'n vrouw er op zaterdag vroeg uitgaan...nee, jij bent afgelopen week niet druk geweest zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, kikkervoeten en dat potlood, dat gaan we hier binnenkort ook weer krijgen als jongste begint. Vliegtuig zegt me even niets.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik begin het meteen weer mee te doen, potloof, kikker. Hier lag ook een heel dik pak. Prachtig.

    De KNVB had gisteravond (en niet pas vanochtend gelukkig) alle wedstrijden hier al afgelast, dus mijn gordijnen gingen pas om 09.00 uur open.

    Leuk: sneeuw uit de lantaarnpalen..

    Groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een dik pak sneeuw hè. En daar moest jij doorheen? Brrr. Leuk hoe je over je dochter schrijft. Is ze ook zo moe na zwemles of valt dat mee?

    Aritha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De mooiste zin vond ik die over waarom sneeuw uit lantaarnpalen komt. Een filosofe, die dochter van jou. Ondanks de kikkervoeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan er maar niet aan wennen, aan die kikkervoeten. Voor mij is het nog steeds "intrekken spreid en sluit".

    Ik wist trouwens ook niet dat sneeuw uit de lantarenalen valt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat speuren op internet naar alvast de lente spulletjes is een goede tip. Moet ik ook maar eens mee beginnen. Ben altijd te laat hahaa.
    Ik blijf genieten van deze sneeuw. Misschien hebben we volgend jaar wel helemaal geen sneeuw denk ik dan maar. Bij ons is het nog steeds intrekken spreid en sluit. Maar ja wij wonen in Friesland haha misschien maakt dat het verschil.
    Groetjes Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vind je de mode leuk? ik heb donderdagavond gewinkeld en vroeg mij af of elke winkel in carnavalsstemming was?
    En het nieuwe zwemles,zoonlief heeft een badmeester om van te smullen, maar ja....het zet verder geen zoden aan de dijk, stiekum mis ik wel de oude zwemles op het krukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat betreft die sneeuw uit de lantaarpaal, jullie weten natuurlijk wel dat het zo lijkt he, omdat je in de schemer de sneeuw alleen ziet tegen een lichtpunt...

    @Madelief: tja... mannen zijn nu eenmaal niet het sterkste geslacht!

    @mw Williams: ik ben altijd van de zwarte en donkerkleurige kleding, maar dit jaar was het wat teveel van het goede, ben het nu helemaal zat. Lente en kleur wil ik!

    @Mamar'itha: ja, ze word er wel moe van. Alleen al omdat ze het toch best wel spannend vind, onder water met haar hoofd. Maar het gaat goed. En als ze "vrij" mag spelen de laatste 5 minuten durft ze opeens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje, ik voel me helemaal oud bij jouw termen.... kikkervoeten? Potlood? Vliegtuig?? *kreun* Dat ken ik helemaal niet!! (en jongste is echt pas 15!! Nou ja, oké, bijna 16 dan....)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Sneeuwmama

Hard denkend over een nieuwe blognaam, nieuwe blog, kwam ik er achter dat ik deze nog niet op kan geven. Het Mammalienen is gewoon nog zo...