dinsdag 26 januari 2010

Eén nieuw been

Weten jullie nog,
het schoenenblogje? Ik heb ze gekocht hoor want als ik iets in mijn kop heb dan heb ik het niet in mijn ... alleen niet in blauw maar in praktisch grijs.

Nu die benen nog, waar ik het ook al eerder over had. Kijk, het zit zo. Van moeder natuur heb ik ooit, en dat ooit is het probleem, een paar spetterende benen meegekregen. Maar ook een aanleg voor spetterende aders, helaas. Dus toen manlief mij nog maar net kende heupwiegde ik in het ene minirokje na het andere minijurkje aan hem voorbij. Inmiddels een aantal jaar en een paar zwangerschappen verder blijft het bij wijde broeken en hele dikke degelijke zwarte panties. En zit ik 's avonds met een paar zware kloppende benen omhoog op de bank.

Tijd voor actie dus. Vandaag was ik op de vaatpoli in het ziekenhuis. Ben er een beetje doorgemeten (mevrouw, wat een enorme ader zit daarbovenin, dat is echt niet normaal meer zo'n diameter!), beetje ondervraagd (heeft u nog een kinderwens?) en voorgelicht (u heeft er behoorlijk last van achteraf!). Ik hád gehoopt dat ik nu zeker wist dat ik over een week of wat mijn ouwe paars gebobbelde benen weer gloedjegladje nieuw zouden zijn. Zie links een foto van vóór en rechts een van ná.




Helaas bleek het ingewikkelder. Rechts, het been wat er het vreselijkste uitziet en wat ook nog pijn doet, dat ging allemaal wel. Eitje. In ieder geval 50 procent kans dat het gewoon met een eenvoudig lasertje lukt. Maar links, daar begon het al hoog, en diep. En twee benen tegelijk, daar wilde de chirurg niet aan hij heeft waarschijnlijk ook ouderschapsverlof en werkt nog maar halve dagen. Dus bedacht hij een "doortimmerd plan" zoals hij zelf zei. We beginnen gewoon met rechts. Een halfje rechts. En als ik in de verkeerde 50 procent val die er geen baat bij heeft, nou, dan doen we rechts gewoon nog een keer over maar dan gaan ze wat grondiger te werk en rukken ze de hele boel eruit. En als ik dat zonder al te veel problemen doorsta, dan kunnen we het nog eens over links hebben.

Ondertussen heb ik een paar schattige netkousjes voor achteraf laten aanmeten. En als ik nog vragen heb mag ik bellen ja, heb ik, waarom wilde u weten of ik nog een kinderwens heb? Tot hoever gaan ze snijden? . Dag mevrouw. Oja, en gaat u ook nog even langs anaesthesie omdat ze nog wat willen screenen. Gloep, slik. En toen leek het er toch wel erg op alsof ik me vrijwillig voor een slachtpartij heb aangemeld.

24 opmerkingen:

  1. och jee, je schrijft 't wel lachverwekkend, maar ik sta niet graag in je schoenen (en op jouw benen:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je schrijft het alsof je een halfje bruin besteld bij de bakker, maar volgens mij kán het tegenvallen. 'Kán' zeg ik, want zul je net zien: valt het bij jou gewoon mee joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pff, heftig zeg.
    Mijn moeder had er ook erg last van tijdens en na haar zwangerschappen, dus ik maak me ook steeds zorgen. Aan Kobus heb ik een miniscuul adertje overgehouden en ik hou die nu al weer in de gaten...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmm, ik heb hetzelfde probleem. Maar ik durf gewoon niet (ben een scheiterd hoor, iets met controle...) Ik vind het dus heel stoer van je :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn moeder heeft zo ook laten verwijderen, járen geleden. Maar toen moest het ook al één voor één.

    Zelf heb ik ook een aantal prachtexemplaren, al zeg ik het zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje, wat een narigheid. Hoop voor je dat het goed gaat en meevalt! Ik zat er toch wel heel ver vanaf met mijn vraag of je soms naar een wellnesscenter ging, dit is niet echt relaxed.

    Wel mooi zoals je benen gaan worden! Zo lang ook! Je verdient dan nog zo'n paar schoenen hoor, vind ik..

    Groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Poe hé, da's niet niks! Met name links. Break a leg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dan heb ik geluk gehad, bij mij alleen in de zwangerschappen. Ik heb altijd homeopatische druppels gebruikt, wat redelijk goed hielp, maar sinds wij een infraroodcabine hebben, heb ik nergens meer last van, en dat was ook al toen ik nog zwanger was. Dus... misschien op de valreep nog het proberen waard? (Tja, misschien wel een beetje dure optie!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. veel succes! hopelijk worden je benen even mooi als de schoenen, ik wens het je van harte toe...xje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Das een hele kluif. Sterkte.
    Mijn man heeft spataderen maar die zie je niet aan de buitenkant.

    Groetjes: Aritha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb een klein mini exemplaar, manlief beweert nog steeds dat ie het niet kan zien.
    Mijn vriendin S. heeft het vorig jaar ook laten doen en daar ging het goed. De tweede keer. Die zou het zo weer laten doen. En die heeft ook al een borstverkleining laten doen, net van te voren. Wat wij toch allemaal over moeten hebben voor een mooi lijf na een (aantal) zwangerschap(pen).
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben zelf niet gezegend met een paar mooie benen. Nog altijd net zo lomp en grof als voor de zwangerschap. Enige ietwat opvallend adertje heeft mijn lijf, heel lief, in m'n knieholte verstopt.
    Maar ik snap dat je een beetje het gevoel hebt alsof het een slachtpartij word. Zo klinkt het ook.
    Maar ik denk dat het erger klinkt dan dat je er zelf achteraf van weet. Want gelukkig, jij slaapt als er iets aan gedaan word.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, dit is niet fijn zeg. Ik hoop dat je er in ieder geval wel van af gaat komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wens je die fantastische benen toe.
    Klinkt in ieder geval wel alsof je een eerlijke en professionele uitleg hebt gekregen, en misschien maar goed toch dat ze dat been per been doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dank voor alle steun... Ik denk eigenlijk wel positief, het valt vast mee. Vind het gruwelijk eng, vooral het idee van anaesthesie en snijden. Maar mijn huisarts riep bij het verwijzen vrolijk "ach, dat kan werkelijk IEDEREEN, zo'n operatietje". Bovendien hebben broer én zus het trucje ook aan beide benen laten doen (tegelijk), en dan de ingrijpende variant (toch, Miek?) en zijn nu helemaal blij en gladgebeend.
    We zien wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @Karien: dank voor de tip. Ik kom nog snel even een paar keer in jullie infraroodcabine zitten!! (-:
    @Huize Steen: ja, jij durft ook hoor. Wacht maar tot ik mijn blogje schrijf, the day after..
    @Lottebees: euh, ik geloof dat het alleen plaatselijk wordt verdoofd

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey mammalien, je weet wel dat ik een aantal jaren geleden mijn rechterbeen heb laten doen (inderdaad een ruggenprik en de hele boel er laten uitrukken. Het linker had en heeft tot op heden niet veel last, maar je broer heeft er zelfs twee tegelijk laten doen, zelfde procedure en we zijn allebei uiterst tevreden over het resultaat!!!
    Lijd niet langer, zoals ik deed en alleen nog maar kuitlange rokken of broeken droeg. Eerlijk is eerlijk, de eerste twee weken na de operatie lijkt het of je door een vrachtwagen bent aangereden, maar de pijn valt heel erg mee (zeker voor een die-hard die drie bevallingen achter de rug heeft)en na 6 weken ziet alles er weer zoooooo mooi uit. Tot nu toe bij mij en bij hem met blijvend resultaat. Ik zou bijna een foto meesturen, ware het niet dat mijn beentjes een heel stuk ouder zijn dan de jouwe. Des te meer reden voor jou om het nu te doen. En gewoon twee benen tegelijk, geen gel..... Ik weet nog wel een adresje. De toekomst lacht je tegemoet, kinderwens of niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie schoenen! Pijnlijk verhaal over de ingreep, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou, luister naar je zus! Het valt best mee en je krijgt er een paar mooie benen mee terug zonder pijn! Nee hoor, ik kan best begrijpen dat je er even tegenop ziet. maar op de langee termijn......denk maar aan je mooie schoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. O joh! Dat klinkt errug naar! Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oei. Dat lijkt me geen pretje. Maar alles voor de mooie benen natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja, zou ik ook doen hoor voor n paar mooie stelten...(denk ik....)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. oef, ik hoor het al, ik laat dat wegennet mooi zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie schoenen!
    en dan straks de mooie benen........
    Sterkte ermee hoor. Ik hoop voor je dat het je meevalt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?