woensdag 20 januari 2010

De meeste dromen zijn bedrog

Ik lees tegenwoordig weer AVI boekjes, samen met zoon natuurlijk. En wat me opvalt, in wel heel veel van die boekjes valt de hoofdpersoon halverwege in slaap net als papa als hij "meeleest" en beleeft dan iets heel spannends, iets geks, wat eigenlijk niet kan. Bij het wakker worden is er natuurlijk de geruststelling, "het was maar een droom, dit kan niet waar zijn". Maar dan is er toch een of andere aanwijzing in het echte, wakkere leven dat de hoofdpersoon (en daarmee de kleine lezer) weer doet twijfelen. Spannend hoor.

Wat mij vannacht nou overkomen is. Ik lag in bed, onder mijn superzachte donzen dekbed. Te mijmeren, tussen waken en slapen in, over (tja, je moet wat) de laatste bevalling. Om nou te zeggen bevallen is een hobby, ik doe het elke dag, dat niet. Maar het zijn toch wel drie mooie bijzondere herinneringen, waarschijnlijk vanwege dat prachtige resultaat en de overdosis gelukmakende hormonen.

Bevalling nummer drie dus. Ik beleefde net weer de scene in het ziekenhuis waar ik in een enorme weeënstorm terecht kwam. Dat deed pijn. Dat deed best wel erg veel pijn (maar het was ook zo over, voor iedereen die dit leest en binnenkort nog bevallen moet). En gdgvrddjuu, wat een pijn aan mijn linker ringteen opeens. Maar ja, ik droom, dus het is niet echt en ik zet nog even door. Zometeen wordt ie geboren. En toen werd ik écht wakker (12.15, zag ik op de wekker) en deed ik het licht aan (watttuhiserhhhhblgrhdh, grommelde het naast me): mijn hele teen aan gruzelementen?! Ontveld, bloed! Maar ja, slaap is slaap en ik ben weer weggezakt.

En je raad het al, 's ochtends onder de douche, warme straal erop, au! Het is echt! Mijn hele teen is rood, ontveld, geschaafd en bebloed. Bizar. Met bevallen heeft dat weinig te maken denk ik er is veel gescheurd, maar het kwam niet tot aan mijn tenen... maar wat er nu wel is gebeurd? Een monsterspin, mijn man met een achterstallig nagelonderhoud of gewoon de ouderdom? Ik denk dat het geen goed onderwerp voor een AVI-E3 is.

24 opmerkingen:

  1. Wat raar!!?? Misschien een uitstekende schroef of een nietje ergens? Of een veerschacht uit je dekbed? Ik zou niet rusten voor ik wist hoe het kwam, een ECHT mysterie om op te lossen! Beter dan AVI 3-4

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, een mysterie to solve. Daar hou ik van.

    Staat je bed niet tegen een muur aan? Dat je je teen in je slaap aan de muur hebt gestoten ofzo ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh arme teen. Enne, vrij apart eigenlijk. Ringteen, erg grappig trouwens. Hebben je andere tenen ook namen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel bizar....Beterschap voor je ringteen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Toaske: ja hoor, wijsteen, middelteen... alleen die pinkteen die heet dan gewoon weer kleine teen(tje)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bizar verhaal hoor! Misschien vannacht maar niet in slaap vallen?.... Dan gebeuren er ook geen vreemde dingen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. levensgevaarlijk, dat slapen.
    je kan maar beter de hele nacht wakker liggen, weet je iig dat er niets gebeurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het kan ook zo in een Stephen King boek.... tudududu, tudududu...

    En wat was er eerst de droom of de pijnlijke teen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, dit kan zo in CSI. Weet je nog dat ik laatst schreef dat ik elke keer om 03.56 wakker word? Dat is het tijdstip waarop ik geboren ben..ook zo iets geks. Nee, wacht, niet alleen CSI, dit is Twin Peaks. Ken je dat?
    Heel veel sterkte met je teen, volgt er nog een update?

    Groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een raar verhaal joh! Ben je er inmiddels al achter wat t geweest is?Of zit een spook-teen in de familie..?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eh...IEUW die foto! En uiteraard wacht ik met smart op de ontknoping.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die fotoooo! Werd er bijna duizelig van!

    Maar het is wel raar hoor. Gelukkig geen gebroken ringteentje. Dan had je eventuele ringetje van z'n ringteentje afgeknipt moeten worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het mysterie wordt ingewikkelder! Is het toch een geheim familievirus? Ik zit namelijk met iets soortgelijks, drie ontvelde vingers aan mijn rechterhand, zonder dat ik weet hoe het gekomen is. Geen gevecht geleverd voor zover ik weet, niet mishandeld door manlief.
    Winterhanden/tenen? Nu ja, ik smeer er rescue zalf op en ga er van uit dat het wel weer over zal gaan voor ik een jongetje ben. Of krijg. wlct gelen g3en eo hetcteZit i

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Annemiek: nahjaaa.... dat is gek? Even de rest bellen of ze het ook hebben? En wat betekent die laatste regel? Het virus tast toch niet de hersenen aan? (of kon je opeens niet meer typen?? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben van mezelf gewend, savonds bij het naar bed gaan, allerlei blauwe plekken te vinden waarvan ik geen idee heb hoe ze er komen.
    Maar zoiets heftigs heb ik niet gehad.

    En groot raadsel...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Misschien heb je net als wij een spitsmuis in je kamer rondrennen. Getsie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Opengekrapt met een teennagel van je andere voet omdat je dacht dat je weeen had?

    Wel een heel bizar verhaal! (En een leuk logje)

    Maar he...die foto....IEUW!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ahum, ja, mijn gewonde vingers bleken toch sneller dan ik dacht en hebben allerlei toetsen aangeraakt, blijkbaar. Voor zover ik weet heeft het virus mijn hersenen nog niet bereikt. Als het zover komt waarschuw ik je wel ^&*(^&%$#$)@ hahahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi,

    Ik kwam ook maar eens even kijken. Jouw jongste telg is van april 2009 net als mijn jongste. Leuke koppies hebben de kids zeg! En wat het tenenmysterie betreft: apart!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha, die foto...

    Maar, maar, maar, weet je het al? Hoe het kwam?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik moet lachen om je ringteen en 'er is veel gescheurd maar niet tot mijn teen'haha. Maar wel raar natuurlijk. Weet je het al?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Lieke: Welkom! Net op jouw blog een berichtje neergezet..

    @Allen: hoe het kwam.. tja... bed verschoond (mag wel weer eens na 3 maanden) en niets gevonden. Ook geen spannend vervolg uit mijn grote teen kunnen zuigen, dus ik hou het maar heel saai en serieus op de versie van Repel, in combinatie met een erg droge winterhuid..

    BeantwoordenVerwijderen
  23. huh.... die fotoooo! ik ben afgeleid, kan alleen maar die foto bekijken........... jeetje. ihihihi, dan ga ik nu de log lezen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. oh jeetje, hoe kan dat nou..... die monsterspin....brbrrrrr!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?