vrijdag 22 januari 2010

Communicatie is een moeilijk iets

Onze werkster zegt:

- dat ik mijn auto moet wassen
- dat kinderen zoveel troep maken
- dat ons huis (te) groot is (dus wel veel werk om schoon te maken)
- dat man de muur een donkerder kleur moet geven, daar zie je niet zoveel op
- dat we de muren moeten behangen in plaats van verven
- dat we donkere lak op de geoliede kersenhouten eettafel* moeten smeren, tegen de vlekken
- dat mannen nooit wat doen als ze thuiskomen uit hun werk
- dat ik mijn kleding bij Klingel moet kopen
- dat je pas hoeft te strijken als er niks meer in je kast hangt
- dat een tuin onzin zin, dat geeft alleen maar veel werk
- dat huisdieren veel troep geven
- dat de kleuren van ons dekbedovertrek te fel zijn
- dat de baby honger heeft
- of slaap
- maar vooral dat ie heel IEL is

En dat alles op zeer besliste toon. Geen speld tussen te krijgen. Dus dat probeer ik dan maar niet meer. Ik glimlach wazig en mompel iets van uh-huh?!

Maar ik zeg ook wel eens wat. Als ze me iets vraagt. Na twee, drie zinnen (wellicht met iets te veel mitsen en maren en misschienen, algemene vaagheid, indekken, te veel lettergrepen of te lange woorden?!) kijkt ze me glazig aan, denkt ze even na en roept ze, met haar vinger priemend: DIE TAFEL, DIE MOT JE DONKER BRUIN LAKKEN. IK HEB OOK DONKER EIKEN. GELAKT.

* kersenhout, beetje lichte tint, en dan in de olie, vonden wij een mooie uitstraling hebben. Was wel in de tijd voor er kindervingertjes met pastasaus en viltstiften aan de gang gingen..

18 opmerkingen:

  1. Ik zeg 'een andere werkster zoeken'. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een brutale werkster zeg! Ik zou ook naar een andere uitkijken hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En wat zei jij?: Daar is het gat van de deur? Opzouten graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, ze maakt WEL goed schoon! Dat kunnen ook niet alle werksters!

    Nu zoek ik alleen nog asiel voor jongste en mezelf, tijdens de drie uurtjes op de middag dat zij komt..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo die durft wel! Ik had al een andere gezocht, maar ik begrijp dat ze dan wel gewoon goed schoon kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben het met Toaske eens!

    Dat, of rete-assertief worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aaarghh wat een vreselijk mens, weg ermee !! Ik zou de deur niet uit durven als zij aan het poetsen is, straks kom je na 3 uur thuis is je tafel donkerbruin.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. niet zeiken maar soppen mens haha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tsss. Kan ze niet de tijd die ze in commentaar geven beter benutten?

    En tafels met olie... Hmm. Misschien leuk over 20 jaar ofzo? Of kunnen al die pastavingertjes en viltstiften er nog afgeschuurd worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mama mia, als je er al over denkt de benen te nemen op het tijdstip dat zij komt schoonmaken en je huishouden ongevraagd van ondertiteling voorziet, dan zou ik inderdaad op zoek gaan naar een ander, hoe goed ze ook sopt. Dan 'mot' ze er maar blijven. Ik zou er in ieder geval helemaal wiebel van worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha, klinkt als mijn schoonmoeder (die ook heel goed kan schoonmaken).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou tegen haar zeggen: niet l*llen, maar soppen, daar word je voor betaald! Maar ik begrijp van vriendinnen ook dat een goede poetsjuf hard to find is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heb jij nu mijn vroegere werkster, hahaha. Heb er ook zo ééntje gehad. Op den duur verhuisde ze zelfs mijn meubels want dit moest daar en dat moest daar. Ik werd er gek van! Ze bemoeide zich zelfs met mijn was met catatrofale gevolgen.
    Toen ik op een dag aan het huilen ging nadat ze weg was heb ik de dienst gebeld dat ik niet wou dat ze ooit nog een stap in mijn huis zette en dat nam ze me wel bijzonder kwalijk.

    Heb nu een andere die zich nergens mee bemoeit. Ik hoor haar alleen als ze iets moois vindt in huis of als het produkt op is.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. laat maar l*llen, zolang ze goed schoonmaakt mag ze me hier helemaal stijf komen schelden ;)
    nu ben ik degene die hier loopt te mopperen én te poetsen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. vreselijk zeg, ik zou ook zeggen weg ermee maar ik snap je dillema een goede werkster is moeilijk te vinden. Ze klinkt ook als mijn schoonmoeder :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tjee, dat is me er eentje zeg. Maar aan de andere kant: ze poetst dus kennelijk wel.
    Maar kan me voorstellen dat je heeeeeel graag ergens anders wil zijn als zij langskomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik als 'werkster'(woord heb ik zoooooooo'n verschrikkelijke hekel aan! Ben een Huishoudelijke Hulp!...afijn, hadden we t niet over... :0)

    Goed, ik zou mn huis zelf op orde maken, samen met manlief. Kids 1x per week samen met de ouder ff kamer oid opruimen en je kan weer leven.
    Moet het steriel zijn in je huis? nee toch? Je hebt toch kids? Er mag toch geleefd worden?
    Waar haalt jullie hh het lef vandaan om jou even te vertellen hoe je je huis moet inrichten?
    Als zij jullie huis te groot vindt, dan gaat ze maar een hutje op de hei schoonmaken. Wat een idioot! Ohja, en help je nog mee als zij komt? Anders heeft die 3u weg natuurlijk geen zin (en wie zegt dat ze dan je tafel niet eens even een ander kleurtje geeft??)

    ps ik geef 'mijn'mensen ook weleens tips, maar dat doe ik wel op een heel andere manier dan jullie bemoeial :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tja, tips en adviezen zijn leuk, maar alleen als je hetzelfde doel voor ogen hebt. En dat ik gewoon dingen doe omdat ik ze leuk vindt, of mooie spullen kies ipv praktische, dat is lastig te verdedigen! Maar je kent me misschien al wel: ikluister, knik braaf en doe vervolgens toch gewoon wat me zelf goed dunkt (-;

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Sneeuwmama

Hard denkend over een nieuwe blognaam, nieuwe blog, kwam ik er achter dat ik deze nog niet op kan geven. Het Mammalienen is gewoon nog zo...