vrijdag 15 januari 2010

Blazers en de ark

Zoon mocht met groep3/4 naar een voorstelling in de schouwburg. Ik lees op internet:

Tonke Dragt schreef voor de Kinderboekenweek 2007 het boek ‘Wat Niemand Weet’. De koperblazers van KWIVR (met hun twee trompetten, hoorn, trombone en tuba) en verteller Rudi van Hest brengen deze kleurrijke variatie op het verhaal van de Ark van Noach muzikaal tot leven. Ze scheppen met hun glimmende, koperen blaasinstrumenten een fascinerende klankwereld (en stiekem blazen ze ook nog een partijtje op schelpen, timmergereedschap en op een ophicleide!).

Als ik hem 's middags ophaal weet hij nog dat het over de Ark van Noach ging, maar op mijn vraag of die ark nou echt rond was had hij geen antwoord. Maar wat vond hij van de voorstelling dan? Nou, veel herrie, mama.

9 opmerkingen:

  1. Heerlijk, die reactie! Ik moest even doorklikken naar je link over is de ark rond? Dat wist ik ook niet. Wat ik wel weet, is dat Tonke Dragt hele mooie boeken schrijft (uit zeer betrouwbare bron weet ik dat).

    Lezen jouw kinderen de (kinder)bijbel of krijgen ze daar op school iets van mee? Onze kids zitten op openbaar onderwijs en kunnen kiezen tussen godsdienstles en humanistische vorming. Je raadt het al.. Ze vinden het allemaal maar raadselachtig, sprookjesachtig (en daarbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen Jezus, Allah en ik noem maar wat uh sneeuwwitje, ik hoop niet dat ik iemand beledig, dat is niet mijn bedoeling). Als ouder de taak om daar respect en normen en waarden doorheen te vermengen. Geen gemakkelijke taak soms.

    Fijn weekend en groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Roelien: onze kinderen zitten op een christelijke school (vanwege de moderne, vrijere onderwijsmethode). Vandaar ws ook de keuze voor deze voorstelling... Ik vind het goed dat ze leren over (verschillende) geloven/levenswijzen, en hoop dat ze dat eruit halen waar ze wat mee kunnen. En is dat niks dan is dat ook meer dan prima. Waarden en normen zijn belangrijker denk ik, en vooral ook zelf na blijven denken en kritisch blijven. Gelukkig staat de school daar ook achter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjoh, wat jammer, was ie misschien niet net te jong voor de voorstelling?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk oprecht, die reactie :D
    je moet de groeten terug hebben, van george ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Madelief: nee hoor, hij houdt gewoon niet van "herrie", had ik vroeger ook last van. Vooral blazers vond ik vreselijk. En draaiorgels. Dat deed fysiek pijn in mijn lijfje! (Zou jij als hsp-er toch moeten herkennen? (-; )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Hannek: ahhhh... dus hij kende me nog, Geroge (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha, hoop herrie.
    Ik wou dat die kleine van mij dat ook zou vinden van Rammstein. Maar dat vindt ie geweldig (invloed van papa).

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!