zondag 10 januari 2010

Avondje uit

Avatar 3d, dus, gisteren. Prachtige film. Vanaf het begin tot zeker halverwege de tweede helft heeft hij me weten te boeien. Het is echt heel erg mooi gemaakt. De buitenaardse wereld met prachtige landschap en vreemde schepsels, de special effects, het 3 dimensionale. De techniek is toch wel weer in een keer zoveel beter geworden. En ze hebben er hele mooie dingen mee weten te bakken. Kijk eens naar deze alien, je zou zweren dat ze echt was. En dan zie je haar nog niet eens bewegen. En dit keer waren de aliens zo herkenbaar, geen stinkende happende reptielen maar menselijke wezens, net zo slank en soepel als ik zelf ben.

Aan de andere kant is het natuurlijk wel weer zo'n film waarbij je na een minuut of vijf weet wie "de boef" is en kun je op je sokken aanvoelen dat het in het laatste half uur op knokken zal uitdraaien. Het half uur waarbij ik afhaak, meestal. Terwijl man bij elke klap opveert zit ik braaf af te wachten tot de goeien de kwaaien net op het nippertje weten te verslaan, ondertussen in gedachten vast bij de boodschappen van morgen of andere boeiende dingen. Maar zelfs dat viel mee, het had voor mij een kwartiertje ingekort mogen worden, het grote eindgevecht, maar het was in zijn soort goed te pruimen. En manlief vond het mooi.

Maar guttegut, ik ben wel een moeke geworden hoor. Van het einde van de film tot aan de parkeergarage heb ik aan één stuk door lopen gapen. Het was dan ook al half één, ver na bedtijd voor moeders met drie actieve ochtendkindjes dus dat drankje achteraf dat schrappen we ook al jaren. In de parkeergarage schrok ik wakker. Toen ik 15 euro mocht afrekenen. En manlief me voorrekende dat de oppas ook nog eens 25 euro van me wilde hebben. GrvrhddrGr. Honderd gulden weg en dan heb je verder nog niets gedaan?

Het is maar goed dat de filmkaartjes door de baas betaald zijn, als verlaat kerstcadeau. Door jullie dus eigenlijk, lieve (Nederlandse) belastingbetalende lezers. Bedankt!

11 opmerkingen:

  1. Haha gek mens, nee hoor ik zou het precies zo hebben. Halverwege zo'n film denk ik aan de boodschappen van morgen. Mijn zoon wil ook graag naar Avatar, hij is 11, is dat een geschikte leeftijd? Ik ga niet mee, na jouw recensie lijkt het me meer iets voor manlief om hem te vergezellen. Enne je ging toch ook uit eten? Was het lekker en zeer verdiend natuurlijk na een weekje lijnen?? Fijne zondag nog, groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen film voor mij, manlief ging dus met een vriend. Goed zo. Hebben jullie de film ook in 3D bekeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het ook zeker mooi gemaakt, vooral de wereld waarop ze leefde en hoe ze in elkaar zaten. De special effects waren super, en de wezens waren ook heel boeiend, heb nog zitten fantaseren thuis haha! Fijn dat jij m ook boeiend vond, fijne zondag nog! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het mag wat kosten maar dan héb je ook wat....
    Hoop dat je zondag-ochtend nog n beetje bij hebt kunnen komen van de avaritaanse avond ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Honderd gulden weg.. Doe jij dat ook nog steeds? Zelfs in het tijdperk van Avatar? Gelukkig maar, ik dacht dat ik de enige was.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 25 euro voor de oppas? Allejezus. En omrekenen, dat doe ik hier ook nog steeds stiekem.
    Avatar trekt me trouwens helemaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Roelien: fajitas kip... superrrrrr. Oja, en rode wijn. En een dame blanche. Jongejte van 11, euh.. weet niet. Denk dat het wel kan.

    @Jos&Toaske: vooral als het duur uitvalt, dan reken ik graag om ja, wordt het alleen maar nog duurder van!

    @scrapothekerin: yep, met brilletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi mamalien en andere dames wij zijn ook naar Avatar in 3-D geweest vlak voor kerst en ik denk er nog aan !! wij zijn geweest voor mijn zoontje zijn 7de verjaardag en hij vond het super sommige stukken waren erg amerikaans en in het begin en op het einde een beetje te veel Rambo gehalte maar als ze in die andere wereld waren echt prachtig en machtig!! met vier personen voor 44€ ik vond het een mooi verjaardagskado en hij heeft genoten snoep chips en drank had ik zelf mee en thuis pannekoeken gebakken een super dag in maart verjaart mama en ja we gaan terug naar de cinema!! ik heb wel het geluk kids zijn 7j en 12.5j dus die kunnen gewoon mee...
    met vriendelijke groet Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  9. nee, het lijkt me geen film voor mij! de fajitas met kip en de dame blanche die je vooraf had daarentegen ;-)
    en ja, hier wordt ook nog stiekem omgerekend, wel niet in guldens dan, maar toch! en niet alleen mama's van 3 kinderen komen geeuwend uit de filmzaal hoor :-)
    hopelijk heb je toch voldoende genoten van je avondje uit, en vond je het de investering (en die van de belastingbetaler, hihi) toch wel waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oké, maar wel gaan dus. Hoewel ik het volmondig met je eens ben dat die o zo voorspelbare strijd van goed tegen kwaad (meestal erg dik er boven op gelegd) slaapverwekkend is. Waar zien die filmmakers ons voor aan, voor kleuters?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Annemiek: mannen zijn kleuters hoor, vaak. Als de klappen maar raak genoeg zijn en er flink veel beweging is vinden ze het prachtig! (De mijne in ieder geval, misschien is de jouwe iets beschaafder?!)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!