zondag 20 december 2009

Verrassing

Jongens, meisjes, wat is het mooi hier buiten. Wit, witter, wits. Overal waar je kijkt. En het blijft maar vallen. Normaal is het al vrij rustig in het parkje voor ons huis, maar vandaag is er echt niemand. De hondenbezitters hebben hun hond vandaag blijkbaar opgedragen in de tuin van de buurman te plassen en zelfs sneeuwpoppen zie je niet. In de enorme witte berg van sneeuw zie ik een paar slee-sporen en heel af en toe een tot op het bot verkleumde wandelaar die ongetwijfeld de weg goed kwijt is.

Maar ja, onze camera is stuk. De fotocamera had het gisteren al begeven, vandaag blijkt ook de filmcamera het niet meer te doen. Wat manlief over zichzelf heeft afgeroepen door in het openbaar te flirten met de nieuwe generatie dvd-camera's, maar dat terzijde. Nu mag hij fijn de rest van de middag op het internet op zoek naar nieuwe, hypermoderne, sexy en vooral voordelige electronica, want het geld is op. Gelukkig zijn de prijzen ook niet meer wat ze 7 jaar geleden waren, dus we krijgen meer kwaliteit voor minder geld. En dan ook nog in handig borstzakjesformaat.

De verrassing van de dag was dat manlief opeens ergens in een donker hoekje een paar nog niet eerder bekeken filmpjes uit 2006 vond... 20 minuutjes vol met een 1-jarige Roos en een 3-jarige Janick. Wat waren ze klein! En schattig! Wat ik jullie dus vooral wil meegeven (om maar in de irritante uitspraken te blijven): kijk je zelfgemaakte filmpjes niet direct terug maar verstop ze op een plek die je niet al te vaak stoft. Als je ze na een paar jaar per ongeluk weer vindt zijn ze er alleen maar leuker van geworden.

9 opmerkingen:

  1. Wij moeten eerst nog een videocamera kopen... is
    toch wel een strak plan (ai, irritante uitspraak?) voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die "oude" filmpjes, maar eh, zooo 2006 (sorry, ook een irritante uitspraak).

    Wat onze kids ook leuk vinden is zo'n ouderwets foto-album van vroeger bekijken, bij voorkeur die van mij (is namelijk zwart-wit, nee zo oud ben ik nou ook weer niet, mijn ouders waren gewoon heel arm of heel trendsettend, dat weet ik niet precies). Groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, oude filmpjes.... Mijn oudste zus heeft de filmpjes die mijn vader in 1955 en 1956 gemaakt heeft op video gezet. Nu moeten ze nog op DD gezet worden, want we kunnen ze WEER nit kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig is dat. Wij hebben laatst videobandjes van 20 jaar oud op dvd laten zetten. Wat een nostalgie & emotie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke tip! maar ehm heb jij plekken waar je een paar JAAR niet stoft? hahahahaha

    Hier in barendrecht ook een prachtige witte wereld, het plan was om zoonlief bij opa en oma te brengen en wij naar het ballet en uit eten enz. maar we durfden het niet aan, schouwburg gebeld en die vroegen ons rekeningnummer om het geld terug te storten dus lekker thuisgebleven voor een heerlijke middag sleeën en poppen bouwen!

    geniet ze,

    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nog niet in het bezit van een camera, maar kan me er iets bij voorstellen, want ik heb dat al met gewone foto's...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is inderdaad opvallend stilletjes op straat. wij genoten van een heerlijke wandel-/sleetocht. Ik durf dan trouwens amper foto's te maken want al die (smeltende) sneeuw op mijn camera dat vind ik eng. Straks gaat ie nog kapot ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Femke: wat een service van de schouwburg zeg! En ja, genoeg plekken waar ik niet stof. Meer dan plekken war ik wel stof, haha. En eigenlijk was het spreekwoordelijk, het stond gewoon op de achterkant van een dvd-tje waarvan we dachten dat het leeg was..

    @Toaske: ah, DAT is er dus gebeurd bij onze camera!

    @Limoentje, BaasBraal: ook bij mijn ouders op zolder nog een doos vol dia's. Moeten we ook eens digitaliseren (maar waar? heb er zelf geen tijd voor) Heb ook nog wat hele oude filmpjes, die zijn natuurlijk ook schitterend.

    @Roelien: die van mij zijn zwartwit tot aan mijn 5e jaar. Toen een tijdje kleur, en toen had mijn vader de lol van het zelf ontwikkelen ontdekt dus weer zwartwit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, ik verhuis dus elke paar jaar. Zodat ik dat soort dingen weer tegenkom...

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...